Projekt “Možemo to riješiti: cjelovit pristup školskim procesima u prevenciji vršnjačkog nasilja 2024. – 25.” potaknuo je 17 škola iz Koprivničko-križevačke i Virovitičko-podravske županije da, nakon analize potreba svojih škola te sudjelovanja u edukacijama, i same osmisle aktivnosti i projekte kojima će dodatno odgovoriti na potrebe svojih škola kad je riječ o prevenciji nasilja.
U prvim aktivnostima provedenim po završetku edukacija sudjelovalo je 240 učenika i učenica. O provedenim aktivnostima škole su nas informirale u kratkim izvještajima gdje smo saznali i da su reakcije učenika i učenica bile izrazito pozitivne:
Učenicima je bilo zabavno i zanimljivo rješavati primjere sukoba i usavršavati vještinu komunikacije, posebice one asertivne.
Učenici su komentirali kako i oni imaju takve situacije u kojima možda nedovoljno komuniciraju i burno reagiraju. Zaključili su kako se puno nesporazuma može izbjeći komunikacijom i empatijom.
Pozitivno su reagirali, sa zanimanjem su sudjelovali i pronalazili moguća rješenja problema.
Dvije škole, sudionice projekta, su svoje inspirativne primjere provedbe aktivnosti podijelile i na VII. konferenciji školske medijacije održanoj početkom srpnja, ujedno i završnoj aktivnosti projekta.
Radionicu o medijaciji iz OŠ Legrad, područnog odjela Kutnjak, predstavila je Marina Kovaček, pedagoginja, koja je i najavila da će medijaciju kao projekt pod nazivom „Mala škola medijacije” uvrstiti u školski preventivni program i školski kurikulum za sljedeću školsku godinu.




Iskustva, korake provedbe i dojmove iz OŠ „Prof. Blaž Mađer” Novigrad Podravski predstavile su nam vjeroučiteljica Marijana Ćorić i pedagoginja Katarina Švarbić. One su podijelile i nekoliko dojmova učenika: „Sad znam da i drugi učenici u razredu ili školi imaju slične brige”, „Sad znam kako reći kad me nešto smeta, a da ne uvrijedim druge”, „Osjećam se bolje kad znam da mogu tražiti podršku bez osude”, ali i kolega: „Projekt mi je dao konkretne alate koje mogu odmah primijeniti”, „Učenici su vidljivo napredovali u međusobnom poštivanju”.




Izrazito pozitivni komentari učenika i učitelja uključenih u aktivnosti potvrđuju nam važnost projekta „Možemo to riješiti” kao i neprestanu potrebu škola za dodatnom podrškom u prevenciji vršnjačkog nasilja.