Ovaj projekt i inicijativa koja se pokreće projektom ima za cilj:
- otkriti sadržaje povezane s obrazovanjem za održivi razvoj u nacionalnim kurikulumima zemalja sudionica inicijative, te preporučiti prikladne sadržaje u nastavnim planovima i programima;
- razviti i održati treninge za one koji mogu i moraju promovirati održivi razvoj, točnije, za donositelje odluka i za one na koje se te odluke odnose: lokalne samouprave, vlade, poslovni sektor, organizacije civilnog društva, nastavnike, djecu i mlade;
- organizirati mrežu organizacija civilnog društva s različitim usmjerenjem i kompetencijama – obrazovne i okolišne – sa zajedničkom misijom razmjene znanja i vještina kako bi inicirali promjenu svijesti o klimatskim promjenama, okolišu i održivom razvoju, te proveli zagovaračke kampanje u zemljama sudionicama ovog projekta;
Inicijativa želi izazvati i promijeniti postojeće stanje manjka informacija i odgovarajućih modela prilagodbe na klimatske promjene u Jugoistočnoj Europi, Baltika i Kavkazu. Isto tako, želi pridonijeti naporima rješavanja ovih problema osiguravanjem dostupnosti informacija i razvojem jednostavnih obrazovnih modela koji će biti implementirati unutar inicijative od strane priznatih i kompetentnih partnera, a vođenih okolišnim aspketima europskih javnih politika.
Projekt “Inicijativa: Partnerstvo za obrazovanje za održivi razvoj” je dvogodišnji projekt koji je započeo krajem 2010. godine kada je projekt dobio potporu Europske unije. Nositelj projekta je Network of Education Policy Centers, međunarodna mreža udruga sa sjedištem u Zagrebu. Na projektu surađuje 11 organizacija, partnera na projektu, iz 8 zemalja Jugoistočne Europe, Baltika i Kavkaza, te 3 suradničke organizacije.
Forum za slobodu odgoja je jedan od partnera na projektu.
Tijekom 2011. godine projekt je bio fokusiran na dvije vrste aktivnosti:
- Razmjena znanja i vještina između organizacija koje se bave okolišem i organizacija koje se bave obrazovanjem o temama vezanima za održivi razvoj, klimatske promjene, energetsku učinkovitost i sl. Održano je niz radionica i seminara s ciljem upoznavanja obrazovnih organizacija s ovim konceptima i temama.
- Pod vodstvom središnjeg istraživačkog tima, provedena je analiza temeljnih obrazovnih dokumenata u svakoj od zemalja sudionica projekta. Rezultati istraživanja objavljeni su u istraživačkim izvješćima za svaku od pojedinih zemalja sudionica projekta, a tijekom 2012. bit će objavljeno i komparativno izvješće.