Kako školska medijacija, njezina načela i temeljne vrijednosti mogu biti u službi cjelovitog pristupa prevenciji nasilja u školama?
Ovo je središnje pitanja stručnih usavršavanja koja smo održali u Koprivnici u sklopu projekta “Možemo to riješiti: cjelovit pristup školskim procesima u prevenciji vršnjačkog nasilja 2024. – 25.”
Projektom koji financijski podržava Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih osnažuju se škole u svojoj ulozi prevencije nasilja kroz: promicanje i učenje vještina nenasilnog rješavanja sukoba, jačanje socio-emocionalnih kompetencija učenika te izgradnju pozitivne razredne i školske klime. Ove godine projekt provodimo sa školama Koprivničko-križevačke i Virovitičko-podravske županije.
Prvi modul, održan početkom travnja u OŠ Podolice u Koprivnici, bio je posvećen osnovama medijacijskog pristupa komunikaciji i rješavanju sukoba u školama. Drugi modul početkom svibnja obuhvatio je sveobuhvatni pogled na prevenciju nasilja u školi, a za pripremu ovog modula ključna je bila Analiza potreba škole, upitnik kojim su školski timovi s nama podijelili svoje najveće izazove kada je riječ o vršnjačkom nasilju.
Sudionike:ce su pozdravili i predstavnici:e Koprivničko-križevačke i Virovitičko-podravske županije, koje su i partneri ovog projekta zajedno uz Tehničku školu Virovitica i Srednju školu „Ivan Seljanec” Križevci.
U oba modula uključeno je bilo 17 škola te 38 učitelja:ica i stručnih suradnika:ca, koji su svojim velikim interesom i izrazito pozitivnim povratnim informacijama pokazali koliko su im edukacije ovakvog tipa nužne u njihovom svakodnevnom radu.
Edukacije su anonimnom evaluacijom ocijenjene visokom ocjenom 4,95 (na skali 1 – 5), a baš su svi sudionici:e istaknuli kako bi preporučili ove edukacije svojim kolegama:icama.
Osjećam se bogatije za iskustvo te ću edukaciju pamtiti kao jednu od najzanimljivijih i najkorisnijih na kojima sam do sad imala priliku prisustvovati.
Edukacijom sam dobila dodatne i neke potpuno nove alate u načinima rješavanja sukoba, prije svega u ulozi medijatora, što me dodatno osnažilo, kao i kolegice, da provedemo slično među kolegama…
Edukacija je bila jako korisna zbog puno praktičnih primjera i rada na koracima medijacije. U potpunosti je primjenjiva na rad u školi, i to ne samo u rješavanju sukoba već i općenito u savjetodavnom radu.
Svaka edukacija vezana uz rad na sebi i mentalnom zdravlju prosvjetnih djelatnika vrlo je nužna jer lako sagorijevamo u radu s učenicima i njihovim roditeljima.
Osjećam se kao da me edukacija osnažila i inspirirala za daljnji rad.
Na temelju sadržaja i materijala ovih modula, sudionici:e su u svojim školama proveli razne aktivnosti u koje su uključili mnoge učenike:ce kroz razne radionice, ali i kolege:ice kroz predavanja na učiteljskim vijećima, planiranje novog kurikuluma i sl.
Završna aktivnost ovog projekta je 7. konferencija školske medijacije koja će se održati 3. srpnja 2025. u Zagrebu. Uz zanimljiva izlaganja o ključnim nalazima projekta, važnosti prevencije usmjerene na dijete, nenasilnoj komunikaciji te suradnji škola i centara za socijalnu skrb, konferencija će nam donijeti i inspirativne primjere dobrih praksi prevencije vršnjačkog nasilja iz škola uključenih u projekt.



