Od travnja 2025. godine, proveli smo tri intenzivna modula programa “Škole za ekološku pravednost” koji je okupio pet školskih timova. Program je postigao iznimno visoke ocjene sudionika. Njihove povratne informacije izuzetno su pozitivne, a prosječne ocjene (između 4,89 i 5,00) pokazatelj su da je program relevantan i kvalitetan početni korak u izgradnji škola posvećenih ekološkoj pravdi.
Program se provodi u sklopu istoimenog Erasmus+ projekta, a započeo je prvim modulom o povezanosti s prirodom koji je održan 24. i 25. travnja dok je drugi modul tematizirao pitanja granica planeta i ekološke pravde održan 1. i 2. lipnja. Treći i posljednji modul o policentrizmu održan je 13. i 14. listopada.
Analizirajući evaluacije, vidimo da su polaznici najviše cijenili tri ključna aspekta programa:
Na prvom mjestu je praktičnost. Polaznici su pronašli najveću vrijednost u radionicama i materijalima koji omogućuju trenutačnu primjenu u praksi. Navode da su dobili jasne smjernice i alate za planiranje školskih aktivnosti u skladu s načelima eko-pravde.
Umrežavanje kao temelj daljnje suradnje. Razmjena iskustava i ideja s kolegama iz drugih škola konstantno je ocjenjivana kao najkorisniji aspekt. Ovo je naznaka da je uspostavljena snažnu mrežu podrške i zajedničkog učenja.
Nova i produbljena znanja. Programom smo uspjeli produbiti znanja o složenim i suvremenim temama kao što su ekološka pravda, planetarne granice i eko-pismenost.
Najvažniji i najopipljiviji ishod koji osobito ohrabruje su navodi u završnoj evaluaciji gdje su sudionici izrazili određenu promjenu u načinu razmišljanja i osviještenosti o odnosu prema prirodi kao i dublju povezanost s prirodom. Navedeno ih je dalje potaknulo na snažniju refleksiju o utjecaju koji imaju na živi i neživi svijet. Sudionici navode kako su počeli promišljati o smanjenju potrošnje resursa (poput vode i električne energije) te o smanjenju vlastitog ugljičnog otiska.
Završetkom ovog programa počinju aktivnosti u kojima će škole planirati svoje projekte na temelju radionica i sadržaja programa. Tijekom planiranja i provedbe, škole će imati podršku kako bi njihove aktivnosti promicale održivost i pravdu za sve.


