Search
Close this search box.

Budimo promjena koju želimo vidjeti u svijetu i krenimo zajedno kroz igru do inkluzije – nagrađeni radovi natječaja „Oboji svijet 2024.’’

Podijeli

Četrnaesta godina Oboji svijet natječaja donijela nam je 277 umjetničkih radova koje je izradilo 928 učenika i učenica iz 130 škola diljem Hrvatske. Od toga su 24 rada nagrađena.

I ove su nas godine djeca i mladi oduševili svojim kreativnim radovima, ali i porukama kojima pozivaju na mir, na nenasilje, na prihvaćanje svojih i tuđih različitosti:

Oboji svijet komisiju činili su: zaposlenici:e Foruma, volonter i bivši dobitnik nagrade, članica Skupštine FSO-a, predstavnici Ureda pravobraniteljice za djecu te Ureda pravobraniteljice za ravnopravnost spolova.

U mnoštvu sjajnih radova i poruka izdvajamo 24 nagrađenih koji se ističu po inovativnosti, kreativnosti I društvenoj angažiranosti, imajući u vidu i uzrast učenika i učenica. 

Svečana dodjela nagrada održat će se 14. studenog 2024. u Zagrebu, u kazalištu Mala Scena

Ovim putem čestitamo svim učenicama i učenicima te njihovim mentoricama i mentorima na sudjelovanju i doprinosu ovoj važnoj temi. Svaki rad, nagrađen ili ne, poseban je i vrijedan na svoj način te zahvaljujemo svim uključenim učenicima i učenicama, mentorima i mentoricama, djeci iz vrtića te mladima iz učeničkih domova na uloženom vremenu, trudu i kreativnosti te što ste nam opet omogućili da pogledamo svijet vašim očima.

Renato Cmrečnjak i Emi Rusan

Srednja škola Novska, Oboji svijet 2024.

Osnovna škola 

NE BRINI PRIJATELJU MOJ

Učenik 3. c razreda: Oskar Bogdanović pod mentorstvom Nataše Brekalo

III. osnovna škola Bjelovar, Bjelovar

PORUKA RADA: Važno je ono što nosiš u sebi, a ne kako izgledaš.

NIJE FER

Učenica 3. a razreda: Klara Mikulan pod mentorstvom Silvije Soldat

Osnovna škola Gornji Mihaljevec, Gornji Mihaljevec

PORUKA RADA: Ravnopravnost među spolovima, prava žena i djevojčica, jednakost i pravo djevojčica da budu ono što žele a ne ono što im ponekad “stereotipno” društvo nameće.

I TOLERANCIJA SE UČI!

Učenica 8. a razreda: Kelli Simon pod mentorstvom Dolores Maršanić

Osnovna škola Čavle, Čavle

PORUKA RADA: Tolerancija se uči. Tolerancija znači poštivati različitosti. Prihvaćanje i razumijevanje različitosti temelj je dobre komunikacije i života ljudske zajednice.

Osnovna škola

PUT U POSEBAN SVIJET

Učenica 7. a razreda: Emili Čečur pod mentorstvom Filipa Karačića

Osnovna škola Nova škola, Samobor

PORUKA RADA: Ovaj rad pogled je na svijet iz perspektive osobe koja na svoj način razumije značenje teme ovogodišnjeg natječaja i želi ga prenijeti drugima najbolje što može.

10 STVARI KOJE BI INVALIDNA OSOBA ŽELJELA

Učenik 8. a razreda: Marko Adžijević pod mentorstvom Ane Zerdin

Osnovna škola Lipik, Lipik

PORUKA RADA: Kako sam i sam dječak s invaliditetom, želio sam ostatku poručiti na koji način želim da me drugi uključe i surađuju sa mnom. Moj invaliditet mene ne definira kao osobu i nisam zbog toga drugačiji, isti sam kao i ostatak razreda i želio bih da me i drugi tako vide.

Srednja škola

SVI SMO RAZLIČITI

Učenica 3. a razreda: Katarina Kanić pod mentorstvom Marine Bastašić

Škola za modu i dizajn, Zagreb

PORUKA RADA: U današnjem je svijetu teško biti različit, iako trebamo težiti tome da njegujemo različitosti kao naše prednosti i posebnosti. Posebno se različitima osjećaju mladi koji imaju teškoće mentalnog zdravlja, uslijed čega često ostvaruju podržavajuće vršnjačke odnose. Optimizam i dalje postoji, a za njega se svi jednako trebamo boriti.

Srednja škola

NOSTALGIJA

Učenice 3. f razreda: Ena Fistonić i Sara Jerčić pod mentorstvom Josipe Vujčić

I. gimnazija Split, Split

PORUKA RADA: Kada dođeš u novu sredinu, dobiješ novi posao, novi razred, školu, kada si stranac u drugoj zemlji – moraš sve iznova. Teško je, hvata te nostalgija i stalno ti se plače. Pomoć može biti plišanac, ali i osmjeh na prijateljskom licu. Budi ljubazan prema novim ljudima koji se nađu u tvojoj okolini, pomozi im da se osjećaju dobrodošlima.

NE ČUJEM…

Učenica 4. e razreda: Klaudija Zidar pod mentorstvom Biljane Barišić Mudri i Željke Holjević

Gimnazija Bjelovar, Bjelovar

PORUKA RADA: Poruka ovog stripa je da bez obzira koliko tišina može biti teška, uvijek postoji put prema onima koji te razumiju. Kada je netko odlučio razumjeti umjesto osuđivati, otvorila su se vrata novog prijateljstva. Snaga nije u riječima, već u srcima koja prihvaćaju druge onakvima kakvi jesu. U svakom mraku, pronađe se svjetlo kroz ljubaznost, razumijevanje i prijateljstvo.

STRIP

Učenica 4. e razreda: Ena Baličević pod mentorstvom Mateje Dujak i Emire Miščančuk

Gimnazija “Matija Mesić”, Slavonski Brod

PORUKA RADA: Do koliko dobrih prijateljstava nikada nije došlo zbog naših vlastitih predrasuda? Ovaj strip prikazuje neobičan duo koji kroz kratki razgovor shvati da ipak nisu toliko različiti koliko su mislili.

Osnovna škola

ISPOD POVRŠINE SVI IMAMO OSJEĆAJE

Učenik 3. c razreda: Vigo Krajić pod mentorstvom Petre Večerić

Osnovna škola Ivana Cankara, Zagreb

PORUKA RADA: Svatko od nas ponekad nosi masku koja nas štiti od svakodnevnih problema i odnosa, no ispod površine se krije puno više od onoga što ljudi vide. Ispod naših maski, nalaze se naši osjećaji i vrijednosti koji su vrijedni poput zlata.

JA SAM POSEBNA

Učenica 5. b razreda: Petra Fahr pod mentorstvom Marijane Benić i Ančice Eđed

Osnovna škola “Mladost” Jakšić, Jakšić

PORUKA RADA: Moramo pomoći jedni drugima.

SNAGA PRIJATELJSTVA

Učenica 7. b razreda: Ema Dujmović

Osnovna škola Milana Langa, Bregana

PORUKA RADA: Na slici je trenutak iskrene ljudskosti—jedan prijatelj tješi drugoga želeći podijeliti s njime njegove probleme, tugu i bol, a pritom mu pružajući podršku i utjehu u teškom trenutku. Srce ispunjeno razumijevanjem i empatijom. Potrebna nam je empatija ljudi, sposobnost da slušamo jedni druge i poštujemo različitosti. Samo kada svi zajedno radimo na izgradnji društva temeljenog na pravdi i jednakosti, možemo stvoriti svijet u kojem vlada mir i ljubav.

Srednja škola

SAMOĆA U GUŽVI

Učenica 2. b razreda: Lea Kraševac pod mentorstvom Aleksandre Hohnjec

Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar, Bjelovar

PORUKA RADA: Slika prikazuje tinejdžera u središtu, izraza lica koje odražava napetost i unutarnju tjeskobu, dok ga okružuje grupa ljudi koji su zaokupljeni svojom svakodnevicom. Svi likovi imaju crne trokute preko očiju što simbolizira njihovu slijepu ravnodušnost prema tinejdžeru i njegovoj unutarnjoj borbi. U pozadini se nalazi simbol oka što sugerira ideju neprestanog promatranja tj. osjećaja da je uvijek pod nečijim nadzorom premda su ljudi oko njega nesvjesni njegove nevolje. Slika prikazuje kontrast između unutarnjeg osjećaja izolacije i tjeskobe naspram vanjskog svijeta koji djeluje nezainteresirano simbolizirajući univerzalnu borbu s osjećajem straha od osude i usamljenosti poglavito u javnim prostorima. Vizualni elementi poput maske na očima dodatno pojačavaju ideju percepcije i stvarnosti – što se vidi, a što se skriva – te reflektiraju osjećaj da iako su svi u istoj fizičkoj okolini nisu doista povezani na emocionalnoj razini.

KRENIMO STAZOM TOLERANCIJE

Učenica 3. c razreda: Nina Selak pod mentorstvom Ivane Vlašić

Ekonomska škola Imotski, Imotski

PORUKA RADA: Dva cvijeta predstavljaju dvije različite osobe. Ruža je zapostavljena zbog svog trnja kojim se brani da očuva ljepotu svog cvijeta. Ljiljan simbolizira osobu koja prihvaća ružu onakvu kakva ona uistinu i jest. Ljiljan uzima ružu i zajedno kreću stazom tolerancije, na njenom licu (laticama) pojavi se rosa (suze) jer se napokon osjeća prihvaćeno i voljeno.
Pokazali su koliko nas različitost obogaćuje i da se ne trebamo bojati onih koji su drugačiji od nas.

TI I JA

Učenica 4. d razreda: Ema Gazić pod mentorstvom Maje Marović

XVI. gimnazija, Zagreb

PORUKA RADA: Kao inspiraciju za ovaj rad uzela sam sredinu 20. stoljeća, specifično u SAD-u razdoblje obilja, razvoja, ali ujedno i segregacije među afroamerikancima i bijelcima. Dizajn likova također odgovara tom razdoblju – odjeću sam preuzela s ilustracija iz retro šivaćih kataloga, kao kontrast inače sumornoj temi. Razlog iza upravo ove inspiracije jest taj što po meni, razdoblje segregacije najbolje prikazuje kako je rasizam učeno i nametnuto ponašanje te kako se brzo može istematizirati kod opresiranih. Djeca ne vide boju kože kao prepreku, ali predrasude od roditelja uče ih suprotnome. Želja za prihvaćanjem stvara osjećaj unutarnjeg nedostatka kod pripadnika opresirane mase još od djetinjstva. Zato se sva takva ponašanja, stavovi i razmišljanja najbolje vide kroz igru koja prikazuje i tužne situacije (npr. afroamerička djeca koja će se igrati s lutkama bijele puti jer su uz bijelu rasu asocirani samo pozitivni epiteti), ali ujedno pokazuje koliko je bitna kvalitetna prezentacija (npr. ushićeno dijete koje prvi put u trgovini pronalazi lutku koja izgleda poput nje/njih). Ovim radom želim dočarati šareni, veseli, svjetonazor djece kojeg utjecaj crno-bijelog razmišljanja odraslih neće nikada moći suzbiti u potpunosti.

DJEVOJČICA S PRSLUKOM

Učenica 4. k razreda: Viktorija Tubanović pod mentorstvom Tatjane Močibob

Gimnazija i strukovna škola Jurja Dobrile Pazin, Pazin

PORUKA RADA: Svakidašnjost djece koja se nose s teškoćama migracije.

Osnovna škola

OBOJIMO SVIJET

Učenik i učenice 2. b razreda: Filip Brkić, Iva Brtan, Lucija Stjepanović i Alexandra Vujić pod mentorstvom Anice Globan Kovačić

Osnovna škola Vojnić, Vojnić

PORUKA RADA: Poslušajte naše savjete kako bismo svi bili jednaki, a posebni.

SVI SMO RAZLIČITI – U TOME JE STVAR!

Učenice 3. b razreda: Agenza Botica, Iris Delaš, Luce Kokan, Josipa Muslim, Nera Odža, Lionesa Rašić, Emanuela Slišković i Paola Vladović pod mentorstvom Jelene Žunić

Osnovna škola Vjekoslava Paraća, Solin

PORUKA RADA: Svi smo različiti – u tome je stvar! U našoj kreativnoj skupini 3. razreda svi smo različiti, volimo različite stvari, imamo različite hobije. To je bogatstvo naše kreativne skupine. Međusobno se poštujemo i volimo.

STRANCI U CENTRU

Učenici:ce 5., 6., 7. i 8. razreda: Bruno Filipović, Ivanka Hoyos Kovacevic, Uliana Hunchenko, Tea Ivanišević, Stefanija Ilijevska, Matteo Janus, Nikola Mitrović, Milena Škrbić, Petar Škrbić, Michelle Ukaj i Andrei Suerto Unida pod mentorstvom Snježane Carević Tomac i Tanje Matijević

Osnovna škola Centar, Rijeka

PORUKA RADA: Poštivanje različitosti, inkluzija za djecu strance, povezivanje sa novom sredinom s ciljem postizanja sigurnosti i osjećaja nove pripadnosti.

Srednja škola

ISTINA ILI MIT – NASILJE U MLADENAČKIM VEZAMA

Učenice 2. b razreda: Petra Eri i Iris Kovačević pod mentorstvom Biljane Barišić Mudri i Željke Holjević

Gimnazija Bjelovar, Bjelovar

PORUKA RADA: U podcastu ,,Istina ili mit – nasilje u mladenačkim vezama” razbijamo mitove o položaju djevojaka u vezama. U radu dotičemo teme o ravnopravnosti spolova, kvalitetnim vezama te o seksualnom zlostavljanju u vezama. Radom želimo osvijestiti djevojke o ranim znakovima zlostavljanja ili nasilja u vezama te ih uputiti na traženje pomoći prijatelja, odrasle osobe od povjerenja ili neke stručne osobe ukoliko su izložene nasilju ili zlostavljanju.

ZVIJEZDA PADALICA

Učenik i učenica 3. d razreda: Renato Cmrečnjak i Emi Rusan pod mentorstvom Danijele Pauković

Srednja škola Novska, Novska

PORUKA RADA: Naša kreativnost je poput zvijezda – svaka sjaji drugačije. Različitost donosi ljepotu i snagu koja nije moguća ako smo svi isti. A kada se zvijezde spoje, stvaraju nešto predivno.

Osnovna škola

SVAĐOBRAN

Učenici:ce 3. i razreda: Pavel Đurđević, Teo Đurković, Emanuel Golemac, Shannea Konjušak, Eva Magić i Eva Vidaković pod mentorstvom Ljiljane Marinjak

OŠ Ladimirevci, PŠ Ivanovci, Ivanovci

PORUKA RADA: Zanimljiva ideja o Svađobranu u obliku kišobrana je zabavan i kreativan način kako djeci pomoći u rješavanju međusobnih nesuglasnica. Korištenje Svađobrana uvodi element igre u proces rješavanja sukoba, što djeci olakšava učenje o komunikaciji na zabavan način. Kroz jasno vođene korake, djeca će naučiti razumjeti nastalu situaciju, prepoznati vlastite osjećaje, učiti slušati druge kao preduvjeti u rješavanju sukoba. Kroz rješavanje svađa djeca uče vrijedne socijalne vještine, poput empatije, komunikacije i kompromisa, što im pomaže da se bolje snalaze u budućim sukobima. Pomoću Svađobrana djeca će naučiti mirno rješavati svoje nesuglasice koji će im pomoći razviti vještine za dugoročne odnose i komunikaciju.

Srednja škola

BOGATSTVO RAZLIČITOSTI

Učenice posebnog programa “Škola životnih vještina”: Hana Križanić, Erin Marmilić i Lara Stepić pod mentorstvom Orijane Jeličić i Jelene Krpan

Učenički dom Podmurvice, Rijeka

PORUKA RADA: Listopad je mjesec svjesnosti o sindromu Down, a mi podižemo svijest o važnosti inkluzije djece sa sindromom Down kroz naše karte za igru “Bogatstvo različitosti”. Vrijeme je da kao društvo odbacimo predrasude i spoznamo različite načine na koje osobe sa sindromom Down obogaćuju naše društvo. Budimo promjena koju želimo vidjeti u svijetu i krenimo zajedno kroz igru do inkluzije.

Srednja škola

ZAJEDNO U RAZLIČITOSTI

Učenici:ce 3.h i prijatelji pod mentorstvom Elene Busanić i Barbare Šurline Bilić

Srednja škola Ambroza Haračića, Mali Lošinj

PORUKA RADA: Svi smo različiti, svatko ima nešto – ali zajedno imamo SVE!


*Ovogodišnji Oboji svijet kreativni natječaj provodi se uz podršku Grada Zagreba i dio je projekta Oboji svijet! – bojama ravnopravnosti.

**Ovogodišnja svečana dodjela nagrada Oboji svijet održat će se uz podršku Kraša d.d.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.