Search
Close this search box.

„Kako razgovarati s učenicima o akademskoj čestitosti i plagiranju“ u srbijanskim školama

Podijeli

Forum za slobodu odgoja je početkom veljače objavio zbirku nastavnih priprema „Kako s učenicima razgovarati o akademskoj čestitosti i plagiranju“ s ciljem tematiziranja neetičnih praksi plagiranja u osnovnim i srednjim školama.

Navedena se publikacija jako dobro uklopila u projekt „Debatom do najboljeg odgovora na pitanja časti“ kojeg od listopada 2016. godine zajednički provode Medicinska škola „Dr. Milenko Hadžić“ iz Niša u Republici Srbiji i Medicinska škola iz Osijeka. Na molbu autorice, koordinatorice i izvoditeljice projekta profesorice Sunčice Stanković Radivojević spremno smo dopustili korištenje publikacije u navedenom projektu.

Ove dvije škole su početkom travnja u Nišu organizirale zajedničku dvodnevnu edukaciju za učenike tih škola gdje su se bavili temom Kodeksa časti, ali i drugim temama iz područja antikorupcijskog obrazovanja.

Profesorica Stanković Radivojević nas je izvjestila o provedenoj edukaciji:

„Uspješno smo primijenile dvije radionice iz Vašeg priručnika: Akademska čestitost I i Akademska čestitost II, a jednu sam radionicu razvila i provela u suradnji s kolegicom Mirelom inspirirana vrijednostima akademske čestitosti.

Učenici su odlično reagirali na sadržaj ovih radionica, slikovno su prikazali odredbe iz Etičkog kodeksa liječnika, prepoznali način očituju vrijednosti akademske čestitosti u ponašanju učenika, situacije kada se i na koji način ponašaju u suprotnosti s ovim vrijednostima, kako bi trebalo postupati i zbog čega, kako osvijestiti i povećati osobnu odgovornost za čestito ponašanje i kako raditi na razvoju osobnog i stručnog integriteta.

Priručnik nam je jako mnogo pomogao da se orijentiramo u smjeru kojeg smo se mislili držati od samog početka, a to je da učenici uvide mogućnosti koncipiranja Kodeksa svog ponašanja jezikom afirmativne akcije polazeći od definiranih vrijednosti akademske čestitosti.“

Nama u Forumu za slobodu odgoja je iznimno drago da smo preko naše publikacije mogli sudjelovati u ovom hvalevrijednom projketu. Čestitamo objema školama na ovom projektu!

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.