Search
Close this search box.

Rezultati upitnika o potrebama učitelja:ica, nastavnika:ca i stručnih suradnica:ka

Podijeli

U ožujku 2024. godine Forum za slobodu odgoja proveo je kratku anonimnu anketu o izazovima rada u razredu među nastavnicima i članovima stručne službe u različitim osnovnim i srednjim školama. Cilj ovog istraživanja bio je dobiti uvid u područja u kojima su nastavnicima i stručnoj službi potrebne dodatne edukacije i osnaživanja.

U istraživanju je sudjelovalo 130 odgojno-obrazovnih radnika, Oko 73% radi u osnovnim školama dok ostatak sudionika radi u srednjoj školi i učeničkim domovima. U najvećoj mjeri radi se o nastavnicima predmetne i razredne nastave ili članicama stručne službe u osnovnim školama.

Teme za koje su sudionici bili najviše zainteresirani i unutar njih bi željeli unaprjeđivati svoje kompetencije su motivacija učenika, rješavanje problema s ponašanjem i odnosima u razredu, vršnjačko nasilje i izolacija, pružanje psihološke pomoći učenicima te suradnja s roditeljima. Smatraju da im u najvećoj mjeri problem u razredu predstavljaju određena nepoželjna ponašanja učenika, kao i manjak motivacije učenika i učenica na nastavi. . Također su među prisutnim problemima istaknuti i vršnjačko nasilje te općenito manjak interesa i koncentracije kod učenika i učenica. U nešto manjoj mjeri problem predstavljaju i razlike u sposobnostima između učenika te nedostatak razredne kohezije.

U najvećoj mjeri razloge zbog kojih im je izazovno doskočiti ili rješavati navedene probleme vide u manjku resursa i podrške sustava, u problemima u suradnji s roditeljima, ali i u manjku vlastitog znanja i iskustva.Razlozi zbog kojih je nekim nastavnicima i stručnoj službi izazovno priskočiti problemima u razredu koji se javljaju su manjak resursa i podrške sustava, problemi s roditeljima, ali i manjak vlastitog znanja i iskustva.

Iz anketnih rezultata može se primijetiti kako nastavnici i stručna služba procjenjuju kako se generacije djece, njihovih roditelja i njihovih zajedničkih potreba brzo mijenjaju što zna biti vrlo izazovno za one koji rade u školama jer se od njih očekuje da se iznova prilagođavaju novim potrebama i izazovima svake generacije. Uz to često osjećaju da nemaju podršku i da su prepušteni sami sebi kada je u pitanju stjecanje dodatnih znanja i vještina.

Iz svega navedenog se jasno vidi potreba za dodatnim edukacijama i usavršavanjima u područjima relevantnima za upravljanje razredom kako bi se nastavnici i članovi stručne službe osnažili i motivirali, a kako bi se djeci adekvatno odgovorilo na potrebe.

Forum za slobodu odgoja trenutno razvija edukaciju za nastavnike o upravljanju razredom upravo kako bismo ih osnažili kako bi mogli adekvatno odgovarati na potrebe djece u razredu. Pilot edukaciju „Upravljanje razredom“ održali smo krajem travnja.

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.