Islamska gimnazija dr. Ahmeda Smajlovića, Zagreb
Mentorica: Katarina Friščić
Naša je tema bila 8. globalni cilj – dostojanstven rad i gospodarski rast. Osmislili smo osam interaktivnih radionica: 1. Što je dostojanstven rad?, 2. Rad u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji – uvjeti rada, 3. Rad i nezaposlenost – usporedba RH i EU, 4. Ljudsko dostojanstvo i rad – ljudska prava, 5. Rad, dostojanstvo i tolerancija – poveznice, 6. Gospodarstvo Republike Hrvatske i utjecaj Europske unije, 7. Povezanost rada i razvoja gospodarstva i 8. Hrvatska i EU – obrazovanje i zapošljavanje.
Plan je bio da nakon svake interaktivne radionice o našem cilju 8. na zid u školi zalijepimo plakat kao rezultat te radionice.

Na početku smo snimili kratki video o pozitivnom utjecaju politika Europske unije na našu okolinu. Usredotočili smo se na primjere opremanja vrtića i škola, rad unutar država članica Europske unije, zaštitu okoliša, poticanje tolerancije, razmjenu dobara, školovanje, modernizaciju opreme u zdravstvu, poticanje modernizacije javnog prijevoza, međureligijsku suradnju, osjećaj pripadnosti i slično. Zanimljivo je bilo kako su učenici, kada su počeli istraživati, bili iznenađeni mnogobrojnim utjecajima politika Europske unije na našu okolinu, o čemu nikad nisu razmišljali. Snimanje videoizvještaja zbog toga je bilo zanimljivo, a oni visoko motivirani.
U drugom polugodištu počeli smo održavati radionice, ali zbog prebacivanja na online nastavu, napravili smo kratku pauzu i organizirali se na online rad na tom području.

Odlučili smo obraditi sve naše teme u virtualnom okruženju i napraviti sve planirane plakate, ali u elektroničkom obliku. S obzirom na to da je u timu bilo 12 učenika, a nama je preostalo još šest tema koje je trebalo obraditi, podijelili smo tim u šest parova. Njihov se rad temeljio na istraživanju i kreativnom radu osmišljavanja plakata, u čemu su se lijepo snašli. Na kraju smo napravili kolaž svih naših plakata i javnosti ih prezentirali na našoj stranici na Facebooku Islamska gimnazija – Škola ambasador EU parlamenta i Instagramu.
Evo i kratkog osvrta jedne učenice: „Ovaj projekt je počeo jako zanimljivo, a njegov završetak je još zanimljiviji. Naime, zbog pandemije smo bili izazvani pokazati svoju kreativnu stranu na online način, što je doprinijelo našem tehničkom iskustvu, a i sam projekt nam je dao mnoštvo znanja o EU-u, na što smo jako ponosni i zahvalni smo. Pored toga što smo se zabavili i zbližili, i što je bilo uspona i padova, a ponekad i izazova oko dogovaranja, na kraju smo marljivo iznjedrili ovaj projekat do kraja! Iskreno se nadamo da ćemo i dalje sudjelovati na mnogim projektima i izazovima koji su pred nama.“

U međuvremenu smo krenuli s motivacijskim porukama naših učenika vezanih u preporuku #ostanidoma i pokušali širiti pozitivno ozračje u našoj okolini. Učenici su tim povodom snimili dva kratka videa. Jedan povodom Dana škole i početka ramazanskog posta s porukom #ostanidoma.
Drugi video je bio povodom Dana Europe za koji su učenici napravili i kratki kolaž s informacijama o Europskoj uniji, konkretnije o simbolima Europske unije, koji smo objavili na mrežnim stranicama projekta.
Učenici su se zaista potrudili biti marljivi ambasadori unatoč stresnim situacijama koje su ih snašle, pogotovo jer je dio njih iz susjedne Bosne i Hercegovine i morali su se vratiti svojim kućama, a neki od njih nisu imali ni svu potrebnu infrastrukturu za praćenje nastave, što je ipak bilo uspješno riješeno. Zato se na videu vidi da se javljaju iz susjedne države, s praznih trgova.
Na vidljivom mjestu u hodniku škole napravili smo veliki zid Škola ambasador Europskog parlamenta i Škole za održivi razvoj gdje smo objavljivali sve relevantne informacije o našim aktivnostima. Otvorili smo profile na Instagramu i Facebooku i imamo više od 600 pratitelja, koje redovito izvještavamo o našem djelovanju.
Iznenadilo nas je veliko zanimanje zajednice za naš projekt. Glas o njegovu provođenju brzo se pronio i broj stalnih pratitelja stranice Islamska gimnazija – Škola ambasador EU parlamenta brzo je došao do 585 na Facebooku te na više od 100 na Instagramu. To je učenicima bio još veći poticaj i nagrada za uložen trud.
Ova aktivnost je održana u sklopu projekta “Škole za održivu Europu” kojeg financira CROSOL: Platforma za međunarodnu građansku solidarnost Hrvatske i Zaklada Solidarna iz projekta „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.“