Search
Close this search box.

Cilj 9. Industrija, inovacije i infrastruktura

Podijeli

Srednja škola Čakovec
Mentor: Mladen Tota

S projektom „Škole za održivu Europu“ upoznao sam se na seminaru na Sljemenu. Učenicima sam na fakultativnoj nastavi „Europsko građansko društvo“ prezentirao naš zadatak – Industrija, inovacije i infrastruktura. Oni su pokazali interes za temu, posebno iz razloga što su svakodnevno okruženi novim tehnologijama.

Metodom oluje ideja odredili smo ključne zadatke koje smo planirali napraviti tijekom školske godine:

  • posjet Tehnološko-inovacijskom centru Međimurje (ostvareno u veljači)
  • posjet lokalnoj tvrtki „Tehnix“ poznatoj po inovacijama (odgođeno zbog epidemije)
  • uređenje školskog panoa u sklopu EU info točke na zadanu temu
  • susret s Damirom Sabolom, autorom PhotoMatha, koji je iz Čakovca (nadamo se realizaciji barem u virtualnom obliku do kraja nastavne godine)
  • suradnja s partnerskom školom u sklopu programa EPAS na zadanu temu, pri čemu smo uspostavili virtualnu suradnju.

Na početku provođenja projekta učenici su obavili kratki razgovor s roditeljima te bakom ili djedom kako bi shvatili kakve su se sve promjene dogodile u zadnjih pedesetak godina i uvidjeli važnost inovacija za današnje globalizirano društvo te kako su inovacije promijenile život običnih ljudi, posebno u zadnjih dvadesetak godina. Nakon uvođenja virtualne nastave te zbog njihovih obaveza i nemogućnosti usklađivanja termina, jer je dio učenika na nastavi ujutro, a dio poslijepodne, sastanak smo održali dva puta putem platforme Google Meet.

U razgovoru o EU-temama osvrnuli smo se i na temu „Škole za održivu Europu“ te smo raspravili koliko su inovacije i tehnologija važni, posebno u provođenju nastave na daljinu i da bez toga ovakav oblik nastave ne bi bio moguć. Dio učenika od njih 12, koliko ih pohađa fakultativnu nastavu, pokazao je zanimanje za ovu temu, ali zbog preširokih tema, obaveza oko programa EPAS i nejasnih ciljeva nismo do kraja uspjeli ostvariti predviđene ciljeve.

Učenici su se aktivno uključili u osmišljavanje aktivnosti, ali kao gimnazijalcima koji su više zaokupljeni društvenim nego tehničkim i prirodoslovnim predmetima tema im je bila samo djelomično zanimljiva.

Pokazali su želju za sudjelovanjem na vanjskim predavanjima koje sam organizirao i to se pokazalo kao najuspješniji dio projekta (posebno posjet TICM-u), gdje su se iz prve ruke upoznali s lokalnom tehnološkom zajednicom i inovatorom koji je održao vrlo dojmljiv govor o svojem životnom putu i uspjehu u izradi originalnih digitalnih grafika za američko tržište. Posebno ih je oduševio način razmišljanja Gorana Levačića, vlasnika tvrtke GORANUX, koji im je ispričao kako je njegov hobi postao njegov posao i kako je kreativnost i razmišljanje izvan okvira najvažnije za inovacije i proboj na tržište. Posebno je istaknuo važnost cjeloživotnog učenja te da se nikada ne smije odustati od svojih snova.

S inovacijama na polju zaštite okoliša trebali su se upoznati u tvrtki Tehnix koja svoje proizvode izvozi u tridesetak zemalja svijeta, posjet je bio dogovoren za sredinu travnja, ali je odgođen zbog COVID-a. Nadam se da ćemo uspjeti realizirati videopoziv s Damirom Sabolom, osnivačem Iskona i PhotoMatha.

Povodom Dana Europe proveli smo EU pub kviz u virtualnom obliku na kojem je sudjelovalo 80-ak učenika iz cijele Hrvatske, a tri su pitanja bila bliska našoj temi te smo je na taj način pokušali uključiti u obilježavanje Dana Europe.

Učenici su rastrzani na više strana, u aktivnostima sudjeluju dobrovoljno (jako ih je zahtjevno animirati i pridobiti za bilo što što se ne ocjenjuje) i smatram da se ovakav projekt, iako dobro zamišljen, nije mogao realizirati u toliko opsežnom obliku kao što su autori očekivali. Učenici su stekli osnovna znanja i upoznali se sa svijetom inovacija i poduzetništva, što smatram glavnim dobitkom od njihova uključivanja u projekt. Na životnim primjerima vidjeli su da inovatori žive među nama i da svojim radom, a posebno kreativnošću i upornošću, mogu postići ciljeve. Učenici su uvidjeli koja je važnost inovacija, posebno onih povezanih s digitalnim tehnologijama i funkcioniranjem društva u vrijeme pandemije te inovacija važnih za otkrivanje cjepiva. Dio fotografija i videa s naših aktivnosti možete pronaći na mrežnim stranicama našeg EPAS programa.


Ova aktivnost je održana u sklopu projekta “Škole za održivu Europu” kojeg financira CROSOL: Platforma za međunarodnu građansku solidarnost Hrvatske i Zaklada Solidarna iz projekta „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.“

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.