Search
Close this search box.

Dva dana s učiteljicama i učiteljima sisačko-moslavačkih škola: nastavak projekta „Škole podrške“

Podijeli

Prije samog početka nove školske godine koja ponovo donosi brojne izazove i neizvjesnosti, veseli nas što smo mogli provesti dva dana s grupom od 56 učiteljica, učitelja, stručnih suradnica i suradnika te ravnatelja osnovnih i srednjih škola Sisačko-moslavačke županije.

Program je pripremljen u suradnji sa stručnim konzorcijem projekta: Uredom UNICEF-a za Hrvatsku, Ministarstvom znanosti i obrazovanja i Agencijom za odgoj i obrazovanje. Stručnjakinje Foruma za slobodu odgoja (Eli Pijaca Plavšić, Ana Munivrana i Jelena Perak) i psihologinja Marija Roth vodile su program s ciljem jačanja kompetencija u području osobnog i socijalnog razvoja, mentalnog zdravlja i socio-emocionalnih vještina te unapređenja rada s traumatiziranim učenicima, osmišljavanja sadržaja za školske kurikulume te primjene povezanih metodičkih alata za satove razrednika. Dvodnevna edukacija održana je u Mariji Bistrici 2. i 3. rujna 2021. godine.

Edukaciju je otvorila ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr.sc. Dubravka Brezak Stamać, a prisutne je pozdravila i Marija Savić, stručna savjetnica iz Ministarstva znanosti i obrazovanja te zamjenica predstojnice Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Ana Dautović, kojoj su se pridružile i članice stručnog tima Ivana Ćosić, Martina Tomić Latinac i Sanja Duvnjak.


Gošća predavačica, Marija Roth, psihologinja, radila je sa sudionicima na temama stresa, krize i traume, na tome kako ih prepoznati, razlikovati i pružati podršku u radu s traumatiziranim učenicima. Također je predstavila tehnike suočavanja i nošenja s emocijama te kreativne tehnike u radu s djecom i mladima u području suočavanja s emocijama, krizom i traumom.

Jelena Perak je predstavila program „Škole podrške“ i iznijela analizu utvrđenih potreba škola.

Predstavljena je publikacija nastala u sklopu projekta Zbirka nastavnih priprema „Protresi!“ te su sudionici imali priliku analizirati sadržaj dvadeset radionica i dati prijedloge za njihovo unapređenje koji će se uvažiti u pripremi konačne, tiskane verzije.

Eli Pijaca Plavšić predstavila je koncept Kurikuluma oporavkate vodila sudionike kroz proces promišljanja o tome kako integrirati naučeno u školski kurikulum.

Sudionice i sudionici svojim su aktivnim sudjelovanjem i uvidima obogatili sadržaj edukacije. Iznimno važnom smatraju vlastitu ulogu i ulogu škole u očuvanju mentalnog zdravlja učenica i učenika te razvoju vještina vezanih uz mentalno zdravlje. Trenutne prepreke vide u: nedostatku uvjeta i resursa (vremenskih, prostornih, materijalnih), manjku potrebnih kompetencija, nedostatnim edukacijama, nedovoljnoj suradnji s roditeljima učenika, preopterećenosti životnim i poslovnim obavezama, osobnim problemima te ponegdje i nedovoljnoj podršci kolegica i kolega.

Edukaciju su od 1 do 5 ocijenili prosječnom ocjenom od 4,54, a kao ono što im se najviše svidjelo i koristilo im su izdvojili: interaktivnost, odnosno mogućnost sudjelovanja s vlastitim sugestijama, pitanjima i diskusijom, razmjenu iskustava, organiziranost skupa i dostupnost mnogih materijala, ugodno okruženje, jasna, zorna izlaganja, primjere iz prakse, rad u skupinama, to što je bilo uživo, pristupačnost i komunikaciju tijekom edukacije. Sudionice i sudionici bi voljeli isto tako da je bilo više vremena za pojedine aktivnosti i još više praktičnog rada i radionica.

Nakon edukacije, projekt se nastavlja redovitim susretima i webinarima te dodatnim edukacijama i podrškom u provedbi programa u školama.

Svim odgojno-obrazovnim djelatnicama i djelatnicima Sisačko-moslavačkih škola zahvaljujemo na velikom interesu za pridruživanjem projektu i želimo sve najbolje u ovoj školskoj godini!

Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.