“Draže mi je ići u školu nego biti doma jer tamo učim i družim se sa prijateljima. Radim i na jeziku jer doma nemam s kim pričati, a voljela bih još više naučiti hrvatski. Imam tamo dobru učiteljicu i svoju najbolju prijateljicu Miu. Ona ne ide sa mnom u razred, ali se družimo u boravku poslije škole.”
Hasna, učenica 1. razreda (Izvor: Telegram)
Drage suradnice, dragi suradnici,
s obzirom na to da je provedba nastave na daljinu posljednjih mjeseci snažno demonstrirala na koji se način društvene nejednakosti manifestiraju u odgojno-obrazovnom sustavu te kako sam odgojno-obrazovni sustav proizvodi društvene nejednakosti, GOOD Inicijativa započela je seriju razgovora kojima tezi kriticki progovarati o strukturnim preprekama koje oblikuju odgojno-obrazovna iskustva manjinske djece. Uz romsku, djecu pripadnike nacionalnih manjina i onu djecu s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, u fokusu su nam djeca izbjeglice i migranti čija su nam iskustva školovanja u Hrvatskoj snažan poziv na poticanje kritičkih razgovora o strukturnim promjenama koje trebamo učiniti upravo za tu djecu čiji su životi obilježeni traumom, tranzicijom, stalnom prilagodbom, služenjem drugim jezicima i pismima, drugačijim iskustvom školovanja u ranijoj dobi, zivotom u teškim ekonomskim uvjetima te nedostatku tehničkih uvjeta za školovanje. Usredotočimo li se na pitanje prava na pristup obrazovanju djece izbjeglica i migranata, narativi ove djece te višegodišnji rad odgojno-obrazovnih djelatnika, nevladinih organizacija i volontera potvrđuju niz prepreka u sustavu koji ovoj djeci često šalju poruku o njihovu neravnopravnu statusu u društvu. Stoga smatramo da je važno potaknuti kritičko-refleksivni proces razumijevanja odgovornosti koje nose oni u sustavu ali i izvan njega kako bi svako dijete imalo pravo na kvalitetno obrazovanje.
S tim u vezi, GOOD Inicijativa, uz podrsku Foruma za slobodu odgoja i u suradnji s europskom mrežom Sirius: education of children with migrant background, organizira razgovor “Pandemija socijalne distance: Zašto su djeca izbjeglice i migranti izostavljeni iz online nastave za vrijeme pandemije Covid-19?” Razgovor će se odviti putem ZOOM-a 10. srpnja od 12.00 do 14.00 sati. O preprekama i podršci u odgojno-obrazovnim procesima izbjegličke i migrantske djece, s fokusom na pristup, jezik i integraciju, razgovaraju:
- prof. Dinka Čorkalo Biruški, Filozofski fakultet u Zagrebu,
- Anamaria Macanović, Are You Syrious?
- Asja Korbar
- Paula Garga, Cooperativa Terremondo, Italija
- Marija Luković, ravnateljica Osnovne škole Gustav Krklec
- Emina Bužinkić, GOOD Inicijativa.
Za sudjelovanje na okruglom stolu potrebno je regsitrirati se na platformi Zoom putem ove POVEZNICE. Svi prijavljeni sudionici dobit će link na Zoom malo prije početka okruglog stola.
Lijepi pozdrav,
Forum za slobodu odgoja i GOOD Inicijativa