U organizaciji Mreže centara za obrazovne politike u Opatiji je od 16. – 18. listopada 2022.g. održana završna međunarodna konferencija projekta HEAD pod nazivom “Nurturing school leadership, Empowering Equity“. Na konferenciji je sudjelovalo preko 120 sudionika:ca iz Hrvatske, Sjeverne Makedonije te brojnih drugih zemalja Europe i svijeta.
Osnaživanje ravnatelja:ica za razvoj inkluzivne školske kulture obećavajući je pristup za usmjeravanje rada na poboljšanju škole i zajednice temeljene na načelima socijalne pravde.
Konferencija je bila usmjerena na 3 glavne teme:
1. Pristup socijalnoj pravdi koja zahtijeva transformaciju obrazovnog sustava da uklanja prepreke koje stvaraju i održavaju nejednakosti.
2. Školska kultura – uključivanje školskih normi, tradiciji i praksi koje se temelje na vrijednostima inkluzivnog obrazovanja.
3. Inkluzivno školsko vodstvo – omogućuje odgovarajuću podršku svakom učeniku bez obzira na rasu, spol, etničku pripadnost, jezik, invaliditet, seksualnu orijentaciju, obiteljsko porijeklo i/ili obiteljski prihod.
Na konferenciji su sudjelovali i ravnatelji:ce osnovnih i srednjih škola s kojima su protekle tri godine u Hrvatskoj surađivali POU Korak po korak i Forum za slobodu odgoja. Uz njih konferenciji su se kao važni dionici priključili i predstavnici:ce Grada Zagreba, Zagrebačke županije, Europske komisije, Filozofskog fakulteta u Rijeci i brojni drugi.
Naše kolegice Maja Šarić i Eli Pijaca Plavšić vodile su jednu od radionica na konferenciji pod nazivom “Student Voice as a Token of a Quality School“ na kojoj su sa više od 40 sudionika:ca raspravljale o važnosti glasa učenika:ca u oblikovanju školskih politika. Kolegica Pijaca Plavšić sudjelovala je i u panelu pod nazivom “HEAD(s) Program, Content and Impact”. Tema panela bila je prezentirati rezultate projekta, promjene koje su se dogodile u samim školama te prezentirati materijale i dokumente nastale u okviru projekta.
Na samom kraju provedbe trogodišnjeg projekta zahvaljujemo na povjerenju i zajedničkom učenju svim organizacijama partnericama te ravnateljima i ravnateljicama s kojima smo uspješno surađivali u posljednje tri godine.