Od 17. do 19. siječnja 2020. godine, u Mariji Bistrici je održan prvi modul Akademije za ravnatelje_ice. Nakon višegodišnjeg planiranja i razvoja programa, te pribavljenog pozitivnog mišljenja vodećih stručnjaka u ovom području, Akademija je okupila 22 ravnatelja osnovnih škola Krapinsko-zagorske županije i Grada Rijeke.
Ovo je prvi edukacijski program Foruma za slobodu odgoja namijenjen ravnateljima_cama s ciljem njihovog osnaživanja u području liderstva, komunikacije, upravljanja ljudskim potencijalima, razvoja školskog kurikuluma, inkluzivnog obrazovanja i upravljanja projektima.
Prva generacija Akademije za ravnatelje_ice održava se u sklopu projekta “Učimo ih za njihovu budućnost: podrška i osnaživanje učitelja_ica i ravnatelja_ica u izgradnji održive i demokratske škole” koji se provodi uz potporu Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske u sklopu Švicarsko-hrvatskog programa suradnje.
Tema prvog modula Akademije je bila „Upravljanje školom jasnom vizijom“, a u radu su sudjelovali i vanjski suradnici.
Tako je Suzana Hitrec, ravnateljica Upravne škole Zagreb i predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja, govorila o tome postoji li prostor za liderstvo u postojećem okviru rada ravnatelja. Na temelju opisa poslova ravnatelja iz Zakona o odgoji i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, predavačica je predložila zanimljive načine kako ravnatelji_ce mogu graditi pozitivnu i poticajnu školsku kulturu. Kroz raspravu s polaznicima, osobita je pažnja dana brizi o radnicima i njihovim potencijalima. Ravnatelj_ica uvijek može pratiti i ispitivati njihove interese i potrebe, pratiti njihov rad, osiguravati okruženje za kvalitetan rad te poticati na napredak.
Prof. dr. sc. Vesna Kovač s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci govorila je o stanju i perspektivama profesije ravnatelja u Hrvatskoj. Nakon uvodnog prikaza glavnih nalaza relevantnih i recentnih istraživanja, najveći dio predavanja bio je posvećen procesu licenciranja ravnatelja čije se uvođenje najavljuje već dulji niz godina. Pretpostavka za uvođenje licenciranja je donošenje standarda zanimanja i standarda kvalifikacije za ravnatelje odgojno-obrazovnih ustanova koji, iako razvijeni i izrađeni, još uvijek nisu upisani u Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira.
Prof. dr. sc. Petar Bezinović je imao predavanje na temu „Razvoj škole utemeljen na podacima“ u sklopu kojeg je zajedno s polaznicima pokušao dati odgovore na tri pitanja: Koliko je dobra moja škola?; Kako to znam?; Što možemo učiniti kako bi bili bolji?. Tijekom predavanja predočeni su rezultati nekoliko istraživanja provedenih u školama u Hrvatskoj s naglaskom na zadovoljstvu učenika nastavnicima i školom, podršci koju primaju u školi, strahu od neuspjeha te osjećaju nekompetentnosti za školi. Poseban dio je bio posvećen mentalnom zdravlju učenika.
Eli Pijaca Plavšić je vodila dio prvog modula Akademije koji se odnosio na razvoj i izradu razvojnog plana škole. Kroz radionice, konstruktivnu raspravu i rad na konkretnim primjerima, polaznici su prošli cijeli proces izrade školskog razvojnog plana gdje su za svaki korak procesa navedena načela provedbe kao i glavna pitanja na koja proces treba odgovoriti. Također, polaznici su bili upoznati i s određenim alatima koje mogu koristiti prilikom izrade ovog dokumenta.
Na kraju su polaznici imali priliku evaluirati prvi modul koji je ocijenjen prosječnom ocjenom od 4,97. Polaznici su posebno istaknuli konkretnost savjeta i uputa, dobru komunikaciju s predavačima i polaznicima, ugodnu atmosferu kao i relevantnost i aktualnost tema, predavanja i radionice.
Drugi modul Akademije za ravnatelje_ice bit će održana u Rijeci.