Dečki… kao da imaju više prava […] ovo je muški svijet, ali mislim da bi nas profesori trebali naučiti da smo svi jednaki, a ne tamo isticati razlike.
Ona je rekla da informatika nije bas predmet za djevojčice […] dečki imaju vise glavu za to.
Pravila za nas nisu toliko stroga kao kod djevojka.
Ovo su citati iz istraživanja koje smo proveli u sklopu projekta „Pokreni promjenu“ koji se bavi temama prihvaćanja različitosti te o promjenama koje učenici žele vidjeti u svojim školama. Ova i druga istraživanja koja smo provodili u školama, pokazuju da su djeca i mladi svjesni rodne neravnopravnosti koja se događa u školi i u društvu te da mogu jasno prepoznati situacije u kojima ih se drugačije tretira na osnovu njihovog spola odnosno roda.
U sklopu međunarodnog projekta Gender Equality Charter Mark smo s 15 učitelja/ca i ravnatelja/ica proveli smo online edukaciju s 14 učitelja/ca i ravnatelja/ica čiji je cilj bio kritički istražiti važnost i utjecaj roda na različite aspekte obrazovanja i života škole. Sanja Cesar, psihologinja i koordinatorica te suosnivačica CESI – Centra za obrazovanje, savjetovanje i istraživanje, je vodila sudionike/ce kroz upoznavanje najznačajnijih pitanja rodne ravnopravnosti u društveno-političkom i obrazovnom kontekstu na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Kroz razmjenu ideja i dobrih praksi, sudionici/e su se upoznali s postojećim resursima za podučavanje o rodnoj ravnopravnosti u školama.
Iako je radionica provedena online, dojmovi sudionica/ka su bili izrazito pozitivni:
Pohvala voditeljici i još takvih i sličnih edukacija osvještavanja važnosti življenja rodne ravnopravnosti u svakodnevnim situacijama.
Dojmovi su jako pozitivni, on line okruženje je pomalo ograničavajuće u smislu direktne komunikacije, no nudi i neke dobre mogućnosti, podjele u on line sobe u grupnom radu su jako učinkovite i daju dobar dojam povezanosti.
Sve pohvale voditeljici radionice i organizatorima.
Početkom 2021. ćemo objaviti online publikaciju u sklopu istog projekta. Publikacija Smjernice za unapređenje rodne ravnopravnosti u školama će sadržavati nastavne pripreme te druge resurse koje će omogućiti rad na uvođenju načela rodne ravnopravnosti kroz cjeloviti pristup školi i to kroz područja: kurikulum, školska kultura, upravljanje školom, izgled škole, lokalna zajednica i suradnja s obiteljima.