John Cleese, član skupine Monty Python, jednom je izjavio kako je impresioniran načinom na koji nas smijeh povezuje i kako je nemoguće držati distancu kada se smijemo. I koliko god bila teška situacija u kojoj se osoba, zajednica ili čovječanstvo nalazi, uvijek se nađe trenutak za smijeh i humor.
U vrijeme kada je jedna od glavnih sintagmi „držanje fizičke distance“, potrebno je ostati povezan s ljudima i kroz smijeh i humor. Ljudi su i u ovo vrijeme pokazali svu svoju kreativnost i želju da se upravo kroz različite stripove, viceve, memove i na druge načine povežu jedni s drugima.
Stoga smo pripremili prijedloge nastavnih aktivnosti na temu humora. Aktivnosti se temelje na aktualnim temama te potiču učenike da i sami pronađu neku temu i istraže njenu smiješnu stranu. Također, pripreme tematiziraju humor kao slobodu izražavanja, jednu od temeljnih sloboda u demokratskom društvu. Upravo je odnos prema humoru, osobito političkoj satiri, važan indikator stanja demokratske političke kulture. Stoga vrijednost humora nije samo u tome što je „lijek za dušu“ već i važan čimbenik življenja demokracije.
Prijedlozi nastavnih aktivnosti su slobodni za preuzimanje i prilagodbu učiteljicama i učiteljima.
RAZINA: predmetna nastava
CILJEVI: Uočiti važnost humora u životu ljudi i humor kao oblik slobode govora/izražavanja. Nasmijati se zajedno s učenicima.
ISHODI: OŠ.HJ.B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti; OŠ.2.EJ A.6.1. Razumije kratak i jednostavan tekst poznate tematike pri slušanju i čitanju; IKT.A.3.1. Učenik samostalno odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju; GOO.A.3.3. Promiče ljudska prava.
KORELACIJE: Sat razredne zajednice, Hrvatski jezik, Engleski jezik, Njemački jezik, Uporaba IKT, Građanski odgoj i obrazovanje
RAZINA: srednja škola
CILJEVI: Raspraviti važnost humora u životu ljudi i humoru kao obliku slobode govora/izražavanja. Nasmijati se zajedno s učenicima.
ISHODI: SŠ.HJ.B.1.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom; SŠ.1.EJ.C.1.4. Izabire različite tehnike kreativnoga izražavanja i koristi se njima: tumači i vrednuje postojeće i osmišljava nove ideje povezane s osobnim iskustvima i poznatim temama; GOO.A.4.3. Promiče ljudska prava; IKT.A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju.
KORELACIJE: Sat razredne zajednice, Hrvatski jezik, Engleski jezik, Njemački jezik, Uporaba IKT, Građanski odgoj i obrazovanje
Dodatne aktivnosti
Podijelite s nama učeničke radove
Pozivamo učiteljice i učitelje da s nama podijele zanimljive i kvalitetne učeničke radove nastale provedbom ovih dviju aktivnosti. Odabrane radove zajedno s imenom učenika, razredom i imenom škole možete poslati na pripreme@fso.hr.
Podijelite s nama svoje dobre prakse
Ako imate dobar primjer rada s učenicima na temu humora u korelaciji s MPT Građanski odgoj i obrazovanje ili nekom drugom MPT, javite nam se kako bismo tu dobru praksu podijeliti s kolegicama i kolegama. Javite nam se na pripreme@fso.hr.
Dobre prakse
AUTORICA: Biljana Bagarić Ivezić, II. osnovna škola Vrbovec
RAZINA: razredna nastava
CILJEVI: Obilježiti Dan smijeha. Stvoriti i širiti dobro raspoloženje.
ISHODI: OŠ.HJ.A.3.1. Učenik razgovara i govori tekstove jednostavne strukture; MAT.OŠ.E.3.1. Služi se različitim prikazima podataka; OŠ.TZK A.3.1. Usavršava prirodne načine gibanja; OSR.A.2.2. Upravlja emocijama i ponašanjem; OSR.B.2.2. Razvija komunikacijske kompetencije; IKT.A.2.2. Učenik se samostalno koristi njemu poznatim uređajima i programima; GOO.B.2.1. Promiče pravila demokratske zajednice; GOO.B.2.2. Sudjeluje u odlučivanju u demokratskoj zajednici.
KORELACIJE: Hrvatski jezik, Matematika, Tjelesna i zdravstvena kultura, Sat razredne zajednice, Osobni i socijalni razvoj, Uporaba IKT-a, Građanski odgoj i obrazovanje