„Ono što znamo je važno, ali ono što jesmo je još važnije“, izjavila je poznata znanstvenica Brené Brown. Kako smo, što nas čini nama i kako nam je u ovom vrlo posebnom trenutku povijesti?
I što je još važnije, kako su djeca i mladi – naša i oni s kojima radimo? Ova nas pitanja intrigiraju ovog tjedna pa ga posvećujemo međupredmetnoj temi Osobni i socijalni razvoj (domene A i B), pobliže temama: Identitet i Rješavanje sukoba.
Naše kolegice Vanja Kožić Komar, Marina Brkić i Ana Munivrana osmislile su za vas nekoliko nastavnih priprema, za jednostavnu primjenu u online okruženju, ali i u nastavi uživo.
Naznačeni su preporučeni uzrasti i ishodi, ali se većina priprema može prilagoditi i za još pokoji uzrast. Nadamo se da će vas primjena veseliti i zabaviti, kao i vaše učenice i učenike, te da ćete nam se povratno javiti s vašim dojmovima i ponekim radovima učenika.
Za kraj, još jedan inspirativan citat dr. Brown: „Prihvatite svoju priču, volite sebe kroz sve ovo – to je najhrabrije što možete učiniti.“
Razina: razredna nastava.
Ciljevi: Prepoznati i uvažiti individualne sklonosti i vrijednosti. Podijeliti vlastite interese s drugima. Predstaviti aktivnost u kojoj najviše uživaju. Prepoznati emocije potaknute omiljenom aktivnošću.
Ishodi: OSR A.2.1. Razvija sliku o sebi. OSR A.2.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. OSR A.2.3. Razvija osobne potencijale. OSR B.2.2. Razvija komunikacijske kompetencije.
Korelacije: Sat razredne zajednice, Likovna kultura, Engleski jezik, Osobni i socijalni razvoj
Razina: predmetna nastava.
Ciljevi: Prepoznati i uvažiti individualne sklonosti i vrijednosti. Podijeliti vlastite interese s drugima. Predstaviti aktivnost u kojoj najviše uživaju. Prepoznati emocije potaknute omiljenom aktivnošću.
Ishodi: OSR A.3.1. Razvija sliku o sebi. OSR A.3.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. OSR A.3.3. Razvija osobne potencijale. OSR A.3.4. Upravlja svojim obrazovnim i profesionalnim putem. OSR B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima.
Korelacije: Sat razredne zajednice, Likovna kultura, Engleski jezik, Osobni i socijalni razvoj
Razina: srednja škola.
Ciljevi: Prepoznati važnost promišljanja o identitetu. Razmisliti o svom identitetu. Ukazati na povezanost osjećaja identiteta sa samoprihvaćanjem i samopoštovanjem.
Ishodi: OSR A.4.1., A.5.1. Razvija sliku o sebi. OSR A.4.3., A.5.3. Razvija osobne potencijale. OSR C.4.2. Upućuje na međuovisnost članova društva i proces društvene odgovornosti. OSR C.4.4. Opisuje i prihvaća vlastiti kulturni i nacionalni identitet u odnosu na druge kulture.
Korelacije: Sat razredne zajednice, Psihologija, Sociologija, Etika, Osobni i socijalni razvoj
Razina: srednja škola.
Ciljevi: Razvijati samosvijest i pisano izražavanje učenica i učenika. Bolje upoznati razred i podijeliti vlastite doživljaje. Pružanje međusobne podrške.
Ishodi: OSR A.3.1. Razvija sliku o sebi. OSR A.3.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. OSR A.3.3. Razvija osobne potencijale. OSR B.1.1. Prepoznaje i uvažava potrebe i osjećaje drugih. OSR B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije. OSR B.2.1. Opisuje i uvažava potrebe i osjećaje drugih. OSR B.2.2. Razvija komunikacijske kompetencije. OSR A.4.1. Razvija sliku o sebi. OSR A.4.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. OSR A.3.3. Razvija osobne potencijale.
Korelacija: Sat razredne zajednice, Hrvatski jezik, Engleski jezik, Osobni i socijalni razvoj.
Razina: srednja škola
Ciljevi: Razmisliti o svom identitetu kroz kreativno izražavanje. Osnažiti sliku o sebi. Prepoznati svoje raznolike identitete i identitete svojih kolega. Prepoznati „stupove identiteta” na vlastitom primjeru.
Ishodi: OSR A.4.1., A.5.1. Razvija sliku o sebi. OSR A.4.3., A.5.3. Razvija osobne potencijale. OSR A.3.4., A.4.4. Upravlja svojim obrazovnim i profesionalnim putem. IKT A.4.1., A.5.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju.
Korelacije: Sat razredne zajednice, Likovna kultura, Psihologija, Sociologija, Etika, Osobni i socijalni razvoj, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije
Dodatne aktivnosti
Podijelite s nama svoje dobre prakse
Ako imate dobar primjer rada s učenicima na temu identiteta u korelaciji s drugim nastavnim predmetima i međupredmetnim temama, javite nam se kako bismo tu dobru praksu podijeliti s kolegicama i kolegama. Javite nam se na pripreme@fso.hr.