Kako se suočavati s poteškoćama mentalnog zdravlja učenica i učenika, kako stvarati pozitivno školsko okružje koje brine o mentalnom zdravlju svih uključenih i prevenira cijeli niz problema i poteškoća, kako upravljati stresom i brinuti o sebi i drugima, a kako razvijati otpornost? Samo su neka od pitanja na koja smo odgovarali tijekom uvodne edukacije u sklopu projekta “Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje“ koji provodimo u suradnji s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku ove šk. god. u Koprivničko-križevačkoj i Virovitičko-podravskoj županiji.
Na edukaciji u Koprivnici 14. i 15. listopada Forumove trenerice Ana Munivrana i Jelena Perak te Marija Roth Jelisavčić, psihoterapeutkinja i školska psihologinja su sa grupom sudionica iz 11 škola županije prošle cijeli niz tema – od poučavanja osobnog i socijalnog razvoja, podržavanja zdravog psihološkog razvoja djece i mladih, preko razvoja emocionalne pismenosti, otpornosti i suočavanja sa stresom, do jačanja vještina rješavanja problema i sukoba te izgradnje zdravih odnosa.
Sudionice su dobile i stručne materijale razvijene u sklopu projekta namijenjene provedbi radionica s učenicima u osnovnim i srednjim školama, što je prepoznato među sudionicama kao posebno korisno. Isto tako, prepoznale su važnost i relevantnost same teme, a metode rada na navedenim temama, kao i pristup voditeljica posebno su pohvalile.
Obzirom da se od mene kao školskog pedagoga očekuje da budem potpora učenicima, ova edukacija mi je pomogla osvjestiti na koje sve načine mogu raditi s učenicima, na kojoj tematici i kako radionice osmisliti da im budu još pristupačinje.
Odlično pripremljeni materijali koje smo dobili.
Sve voditeljice su bile izuzetno ugodne, susretljive, nenametljive i profesionalne, a istovremeno i tople i unijele su pozitivnu energiju u skupinu. Djelovale su istinski zainteresirane za sve što smo govorili. Vidno im je stalo do onoga što rade i evidentno vjeruju u svoje sadržaje i metode. Kompetentne su i stručne u svom području i vjerujem da je svatko mogao nešto od njih naučiti.
Vrlo lijepo organizirano, dinamično, rad na povezivanju skupine i osobnom razvoju, rad u manjoj skupini, osiguran obrok i osvježenje.
Edukacija je bila promišljeno osmišljena, s osjećajem za tempo i sve što je potrebno: od radnih materijala, potrebe za kretanjem, pauzama, ali i kvalitetnim sadržajima.
Konačno, sudionice su osvijestile i dobile cijeli niz korisnih uvida i osobno, a prije svega je to važnost vlastite dobrobiti u kontekstu rada na dobrobiti učenika, kao i tehnike podržavanja i održavanja vlastitog mentalnog zdravlja, nošenja sa stresom i upravljanja emocijama.
Ponekad je dobro podsjetiti se i osvijestiti načine na koje se mogu nositi sa stresom te ga prevladati.
Važno je osobno se osjećati dobro kako bi se i naši učenici mogli osjećati tako.
Kako raditi na razvoju sebe u stresnim situacijama i pristupanju drugima.
Okupljene su pozdravile i dr. sc. Ivana Ćosić, voditeljica programa za obrazovanje Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, Ana Mlinarić, pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti ispred Grada Koprivnice te Ana Mušlek, pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu, znanost, sport i nacionalne manjine ispred Koprivničko-križevačke županije
Povratne informacije na edukacije pokazuju kako je ova tema i više nego potrebna unutar odgojno-obrazovnog sustava te koliko je potrebna podrška samih nastavnika:ca za bolje razumijevanje, jačanje njihovih kompetencija i znanja kao i osnaživanja u području razvoja socio-emocionalnih kompetencija djece i mladih.



