U sklopu projekta “EUNITE: EU Citizens Unite and Promote the European Project” tijekom listopada održali smo dvije edukacije „Informiraj se i raspravljaj o Europskoj uniji!“ za nastavnike i jednu za učenike.
Teme edukacije „Informiraj se i raspravljaj o Europskoj uniji!“ su medijska pismenost, informacijski poremećaji (disinformacije, lažne vijesti, misinformacije i malinformacije) i njihov štetni utjecaj na demokraciju i demokratsku kulturu te Europska unija i njezina uloga u jačanju medijske pismenosti i borbe protiv informacijskih poremećaja.
Edukacija za nastavnike održna je u Čakovcu, 10. listopada, u III. osnovnoj školi i u Križevcima, 12. listopada, u Osnovnoj školi Ljudevita Modeca. Edukacija za učenike održana je 18. i 19. listopada u IV gimnaziji Marko Marulić u Splitu, a sudjelovali su učenici Ekonomske i upravne škole u Splitu, IV. gimnazije Marko Marulić u Splitu, Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju u Splitu te Srednje škole “Jure Kaštelan” u Omišu.
Sveukupno sudjelovalo je 79 učenika i nastavnika osnovnih i srednjih škola.
Edukacije su vodili Mario Bajkuša i Vlaho Kavain zajedno s vanjskim suradnicima. U Čakovcu i Križevcima u edukaciji sudjelovala je Ivana Sučić, novinarka Hrvatskog radija, a u Splitu dugogodišnji vanjskopolitički novinar i komunikacijskih savjetnik Dragan Nikolić.
Tijekom edukacije, polaznici su kroz niz praktičnih aktivnosti i interaktivnih zadataka jačali svoju medijsku pismenost identificirajući lažne vijest, dezinformacije, misinformacije i malinformacije. Također su se upoznali s ključnim inicijativama Europske unije u području medijske pismenosti kao i s rezultatima ključnih istraživanja na temu medijske pismenosti provedenih u Hrvatskoj i u Europskoj uniji.
Ivana Sučić je u Čakovcu i Križevcima predstavila načela svog novinarskog rada, a kroz simulaciju debatne rasprave ukazala je na važnost medijske pismenosti i kritičkog mišljenja u oblikovanju argumenata za raspravu. Dragan Nikolić je s učenicima obradio nastanak i tijeka nekoliko konkretnih primjera dezinformacija u kontekstu interneta i društvenih mreža te kako se ti slučajevi odražavaju na demokratski poredak.
U evaluaciji, nastavnici su izrazili svoje zadovoljstvo edukacijom. Prosječna ocjena edukacije u Čakovci je 4,83, a u Križevcima 4,92. Nastavnici također vrlo visoko ocijenili relevantnost seminara za vlastiti rad i za osobni razvoj. Sudionici su rekli:
Vrlo zanimljiv i aktualan seminar. Veselim se budućim edukacijama!
Voljela bih naučiti više o samom organizaciji, povijest, funkcioniranje i na koji način mi možemo koristiti benefite EU.
Edukacija je bila meni osobno jako korisna kako općenito za svoj profesionalni razvoj, tako i za primjenu metoda i znanja koje sam nadopunila, u nastavi GOO.
Učenici su također izrazili svoje zadovoljstvo te su edukaciju ocijenili prosječnom ocjenom 4,48. Posebice su im se svidjeli pristup i stručnost voditelja seminara te metode korištene na seminaru.
Ljudi koji predavaju su simpatični i dobri u onome što rade.
Ovim putem zahvaljujemo svim nastavnicima:cama i učenicima:cama koji:e su sudjelovali:e u ovoj edukaciji te aktivno doprinosili njezinoj kvaliteti i dinamičnosti.
Projekt EUNITE je usmjeren na građane s ciljem osnaživanja građana EU i poticanja građanskog sudjelovanja na lokalnoj, nacionalnoj i razini EU, uključujući i sljedeće izbore za Europski parlament 2024. Nositelj projekta je talijanska organizacija CESIE, a uz Forum partneri na projektu su sljedeće organizacije: “Perifereia Anatolikis Makedonias kai Thrakis” iz Grčke, “Pistes solidaires” iz Francuske, te “Vives University of Applied Sciences” i “Out of the Box International” iz Belgije.
Sufinancirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Europska unija niti EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.