Europska komisija organizirala je međunarodni webinar “Promicanje dobrobiti za bolje rezultate učenja” koji je istraživao kako dobrobit učenika utječe na ishode učenja i kako škole mogu integrirati strategije dobrobiti za poboljšanje akademskog uspjeha. Webinar se održao 18. lipnja 2024. u 16 sati putem platforme Zoom.
Naša izvršna direktorica Ana Munivrana je, uz Ivanu Ćosić iz Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, predstavila program “Škole podrške” koji se provodi u suradnji Foruma za slobodu odgoja i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku s ciljem osnaživanja škola, učitelja i učenika za razvoj otpornosti, inkluzivnost i podršku mentalnom zdravlju. Podijelile su kako i u kojim okolnostima je program nastao, kojim temama i područjima se program bavi, kakav pristup ima te su podijelile publikacije koje su se razvile unutar programa. Ankica Rakas-Drljan, pedagoginja iz OŠ Gvozd, predstavila je iskustvo njihove škole sudjelovanja u programu “Škole podrške”, a posebno se osvrnula na pilot program “Podrška u učenju za učenice i učenike u ranjivom položaju”.
Osim programa “Škole podrške”, Mario Piacentini iz PISA-e predstavio je uvide iz PISA istraživanja iz 2022. godine vezane uz dobrobit i rezultate učenja. Rezultati istraživanja pokazali su da dobrobit učenika:ca pozitivno djeluje na smanjivanje tjeskobe učenika:ca prilikom učenja i ocjenjivanja, ali i na visinu samih ocjena.
Na kraju, Carol Barriuso, učiteljica engleskog jezika, predstavila je alat “Prva pomoć za emocije (eng. The Emotional First Aid Kit)”. To je svestrani alat koji služi za ublažavanje emocionalne nelagode učenika:ca i pomaže im da razviju sposobnost razumijevanja tuđih perspektiva, suosjećanja sa svojim vršnjacima i širenja tog razumijevanja i na odrasle.
Cijelu snimku webinara možete pogledati OVDJE.