Search
Close this search box.

SRETAN MEĐUNARODNI DAN TOLERANCIJE! Nagrađeni radovi natječaja „Oboji svijet 2023.” progovaraju o uključivosti, pravičnosti, raznolikosti i ravnopravnosti

Podijeli

Želimo ostvariti svoje dječje snove i živjeti u boljem i sretnijem svijetu!


Mjesec studeni zasigurno bi bio mnogo siviji da i ove godine nije obojen šarenim bojama kistova, olovaka, kamera, nota… naših kreativnih, inovativnih, inspirativnih sudionika i sudionica Oboji svijet natječaja. Ovim kreativnim natječajem namijenjenim učenicama i učenicima diljem Hrvatske, Forum za slobodu odgoja već 13. godinu zaredom obilježava Međunarodni dan tolerancije, s ciljem promišljanja o uključivosti, pravičnosti, raznolikosti i ravnopravnosti. 

Ove godine, više od 700 učenika i učenica, uz mentorstvo 180 učiteljica i učitelja, sudjelovalo je u užem krugu natječaja s 274 umjetnička rada: video uradaka, stripova, fotografija, likovnih radova, autorskih priča i pjesama, školskih projekata. Sve uključene škole prvo su organizirale školski Oboji svijet natječaj, a njihove školske Oboji svijet komisije odabrale su i proslijedile nam do tri najbolja učenička rada, pa je zapravo broj uključenih učenica i učenika mnogo veći.

Ovogodišnji Oboji svijet natječaj postavio je pitanja: 

Što vas brine u svijetu koji vas okružuje i što vi tu možete?

Što to znači imati jednaka prava? 

Kako vi možete pomoći da se drugi osjećaju prihvaćeno? 

Što ako se vi ne osjećate prihvaćeno? 

Vaša poruka djeci/odraslima zašto smo svi vrijedni baš takvi kakvi jesmo?

Djeca i mladi i ove su godine pokazali koliko toga imaju za reći, no ove su godine njihovi radovi još konkretniji te nam jasno žele dati do znanja da primjećuju rat i stradanja, da su razne priče u medijima o vršnjačkom nasilju ili problemima mentalnog zdravlja njihova stvarnost, da primjećuju rodnu neravnopravnost u društvu, ali i u svojim svakodnevicama… No istovremeno primjećuju toliko toga pozitivnog i vrijednog, predlažu mnoga kreativna rješenja, pozivaju nas da volimo, da poštujemo i da budemo njima sličniji.

.

U svakome od nas skriva se superjunak. Svi smo mi vrijedni baš takvi kakvi jesmo. Zato – PRIHVATIMO JEDNI DRUGE.
(produženi boravak – kombinirani razredni odjeli 2. a i 2. b, OŠ Podmurvice)

Samo budi svoja uvijek, drugi neka šire mržnju, ti širi ljubav i ne brini se tko te voli tko ne, voli samu sebe.
(Lucija Čavala, SŠ Ivana Meštrovića, Drniš)

Ako je netko promijenio svoj spol ili izgled, ne znači da je promijenio svoju dušu. Mnogo stvari se mijenja, ali duša teško.
(Ela Ormuž, Prva privatna gimnazija s pravom javnosti)

Svi vodimo svoje unutarnje bitke, svi imamo svoje nesigurnosti, stoga trebamo biti obzirni prema drugima. Svi smo savršeno nesavršeni!
(Leo Brkić, Tena Bukna, Ena Stipić, Ekonomska i trgovačka škola Ivana Domca Vinkovci)

Naoko velike razlike među nama u bitnim stvarima postanu male ili nestanu.
(Gresa Bajrami, OŠ Ivana Meštovića)

Djeca su najveće blago ovoga svijeta, i upravo  oni imaju moć promijeniti ga nabolje. Ne bore se mačevima i pištoljima, bijesom i nasiljem, već iskrenom nevinošću, ljubavlju i kreativnošću.
(Maša Žilvčić, XVI. gimnazija)

.

I ove se godine komisija sastojala od FSO Oboji svijet tima, komisije Ureda pravobraniteljice za djecu te Ureda pravobraniteljice za ravnopravnost spolova. Nimalo lak zadatak komisije bio je odabrati najbolje radove uzimajući u obzir poruku rada, izvedbu, inovativnost, kreativnost, kao i uzrast učenika. Komisija je odabrala 28 radova koje nagrađuje ove godine, a koji progovaraju o aktualnostima društva u kojem živimo.   

U  nastavku se nalazi pregled nagrađenih radova s porukama učenica i učenika. Do Međunarodnog dana ljudskih prava, 10. prosinca 2023. godine Forum za slobodu odgoja će na svojoj Facebook stranici promovirati ne samo nagrađene radove već i radove koji su ušli u najuži krug natječaja. 

No svaki od pristigla 274 rada, kao i svaki onaj rad koji ste napravili u sklopu školske Oboji svijet izložbe, vrijedan je i hvala vam od srca što s nama svake godine promišljate o ovim važnim temama. 

Ovim putem čestitamo svim učenicama i učenicima te njihovim mentoricama i mentorima na sudjelovanju i doprinosu i u ovogodišnjem Oboji svijet natječaju.

Povodom ovogodišnjeg Međunarodnog dana tolerancije želimo svima vama da unatoč svim izazovima, često pesimističnim statistikama i lošim vijestima pronađete nadu, hrabrost i malo boje za sebe i ljude oko sebe. A sada, uzmite ove kreativne radove u ruke i krenite s nama u jedan čaroban svijet dječje i mladenačke mašte, kreativnosti i snažnih poruka. Vjerujemo da ćete i vi u njima pronaći inspiraciju, optimizam kao i naučiti mnogo toga o njihovu svijetu, ali i vlastitom jer na kraju krajeva svi mi želimo isto – biti prihvaćeni, osjećati se sigurno, poštovano i voljeno.

.

Naše je odrastanje prepuno ružnih vijesti, slika rata, prirodnih katastrofa i zarobljenosti u virtualnom svijetu. Naše životno putovanje želimo obojati veselim bojama, želimo ostvariti svoje dječje snove i živjeti u boljem i sretnijem svijetu. 
Krenimo! Svijet nas čeka!

Poruka video uratka GenZ, 7. raz. OŠ Čavle, Oboji svijet 2023.

.

Složili smo pregled svih ovogodišnjih nagrađenih radova, a možete ga pronaći OVDJE.

Čestitamo svim nagrađenim radovima u kategorijama:

.

Oboji svijet djelom (kratki filmovi) 

Osnovna škola 

SUPERJUNACI U NAMA 

Učenice i učenici 2. a i 2. b razreda pod mentorstvom Ane Paljušaj

Osnovna škola Podmurvice, Rijeka 

PORUKA RADA: U svakome od nas skriva se superjunak. Svi smo mi vrijedni baš takvi kakvi jesmo. Zato – PRIHVATIMO JEDNI DRUGE.


GenZ

Učenice i učenici 7. razreda: Jenisej Burić, Katja Ljubobratović, Andrea Marković, Korina Mavrinac, Bruna Nestorovski, Karla Pavić pod mentorstvom Monike Kukučević i  Dolores Maršanić

Osnovna škola Čavle, Čavle 

PORUKA RADA: Ne želimo usamljenost, odbačenost, nerazumijevanje i neprihvaćanje. Naše je odrastanje prepuno ružnih vijesti, slika rata, prirodnih katastrofa i zarobljenosti u virtualnom svijetu. Naše životno putovanje želimo obojati veselim bojama, želimo ostvariti svoje dječje snove i živjeti u boljem i sretnijem svijetu. 


Srednja škola 

BUDI ONO ŠTO JESI 

Učenik 1. e razreda pod mentorstvom Kristine Vidak

Obrtnička škola, Bjelovar 

PORUKA RADA: Stereotipi o djevojčicama i dječacima često podrazumijevaju tradicionalne rodne uloge i očekivanja. Kao mali nikada se nisam osjećao prihvaćeno jer nisam bio tipičan dječak koji igra nogomet. Znao sam da sam drugačiji od drugih i bojao sam se se pokazati svoje  interese, želje, osjećaje. Upravo ti interesi i strasti se ne bi smjeli temeljiti na stereotipima već na individualnom izboru i slobodi izražavanja.


OBOJI SVIJET EMPATIJOM 

Učenice i učenici 2. a i 2. b razreda polaznici Dramskog odgoja: Eleonora Begić, Erika Begić, Tena Ferčec, Lea Filjak, Leona Kovačić, Ana Stefani Kumrić, Korana Medić, Laura Mikodanić, Antonio Pritišanac, Nikolina Prošić, Klara Sarajlić, Lucija Škorvaga, Mirna Tržić, Elena Uremović i Petra Živković; snimio i montirao Luka Štefiček, učenik 3. razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije pod mentorstvom Leopoldine Mijatović i Marine Pavičić

Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice, Našice

PORUKA RADA: Vidi, djeluj, pokreni se! Dramskim metodama improvizacije predstavili smo primjere i modele neprihvatljivog ponašanja i ponudili rješenje kako ih ispraviti.

.

Oboji svijet glazbom 

Srednja škola 

BUDI COOL, OBOJI SVIJET BOJAMA! 

Učenici i učenice 3. g razreda: Jakov Bastalec, Karlo Cecelja, Hana Grabar, Karlo Ljepava, Ivano Mavrek pod mentorstvom Viktorije Žunec

Elektrostrojarska škola Varaždin, Varaždin 

PORUKA RADA: Budi cool, oboji svijet bojama! Rad prenosi poruku da ja važno zajedništvo te da moramo “krenuti svojim stopama” da učinimo zajednicu u kojoj živimo boljim mjestom. Isto tako, radom se želi osvjestiti ljude da se moramo osvrnuti oko sebe i odvojiti trenutak (sitnicu) koja drugome mnogo znači – bilo da je to topla riječ, hrana ili pomoć starijoj osobi. Osvještava da trebamo biti tolerantni jedni prema drugima te da fizički izgled nema veze s onim kakva je osoba zapravo. U kratkim crtama rad poziva na zajedništvo i osvještava o tome kako je malo potrebno da svijet bude bolje mjesto!


CIJENITI DRUGAČIJE 

Učenice i učenici 3. b razreda: Karla Grga, Naomi Novaković, Karla Perić pod mentorstvom Anite Klarić

Srednja škola Ivana Lucića, Trogir

PORUKA RADA: Zar nismo svi mi isti i jednaki? Svaki čovjek vrijedan je, jedinstven sam po sebi je i zato trudimo se cijeniti drugačije.

.

Oboji svijet riječju (literarni radovi) 

Osnovna škola 

SVATKO OD NAS JE JEDNA BOJA 

Učenik 2. razreda: Bartol Rodinis pod mentorstvom Petre Večerić

Osnovna škola Ivana Cankara, Zagreb 

PORUKA RADA: Svatko od nas je podjednako bitan u svijetu u kojem živimo. Svatko od nas nečime doprinosi ljudima oko sebe i svatko od nas je važan.


MALE STVARI IMAJU VELIKU VRIJEDNOST 

Učenica 2. c razreda: Cvita Kranjčević pod mentorstvom Nataše Brekalo

III. osnovna škola Bjelovar, Bjelovar 

PORUKA RADA: Prihvaćanje drugih i drugačijih.


Srednja škola 

VRATI ME

Učenica 2. a razreda: Lucija Čavala pod mentorstvom Zrinke Magazin

Sredna škola Ivana Meštrovića, Drniš

PORUKA RADA: Jednakost i tolerancija


NEMOĆNA SAM 

Učenica 2. d razreda: Lucija Zovko pod mentorstvom Ivane Roguljić

Graditeljsko-geodetska tehnička škola Split

PORUKA RADA: U svijetu je još uvijek jako izražena nejednakost među ženama i muškarcima, kao i svakodnevni problemi uzrokovani kapitalističkim načinom razmišljanja.

.

Oboji svijet pjesmom 

Osnovna škola 

DJEČJA PRAVA

Učenica 7. b razreda: Magdalena Srnec pod mentorstvom Lidije Novak Levatić

Osnovna škola Gornji Mihaljevec, Gornji Mihaljevec

PORUKA RADA: Svako dijete mora znati svoja prava!


SUTRA 

Učenica 7. a razreda: Tea Lisko pod mentorstvom Jasmine Manestar

Osnovna škola Vladimira Nazora, Crikvenica

PORUKA RADA: Učinimo svijet ljepšim mjestom već sutra


Srednja škola 

OBOJAN CRNI SVIJET 

Učenica 4. e razreda: Magdalena Prgomet Abramović pod mentorstvom Betine Domazet

Gimnazija „Matija Mesić”, Slavonski Brod

PORUKA RADA: Iako svijet vidimo različito, možemo naći način kako se sporazumjeti. Upoznavanje djevojke i dječaka, koji je slijep. Oni dolaze do kompromisa o temi razgovora jer on ne voli razgovarati o bojama (onome što ne vidi).


OSLOBODI ME

Učenica 4. c razreda: Lucija Prebanić pod mentorstvom Biljane Barišić Mudri i Željke Holjević

Gimnazija Bjelovar, Bjelovar 

PORUKA RADA: Ljudi možda imaju sva potrebna ljudska prava, možda. Imaju ih zasigurno na papiru, no imaju li ih i u stvarnosti? Tko im zabranjuje i niječe ta prava i kako im možemo pomoći? Svojom ljubavlju možemo zaista sve, pa čak i osloboditi one koji nažalost žive u zatvoru ljudskog društva.

.

Oboji svijet kistom 

Osnovna škola 

RAZLIKUJEMO SE I PO EMOCIJAMA 

Učenik 2. razreda: Erik Stajčić pod mentorstvom Petre Večerić

Osnovna škola Ivana Cankara, Zagreb

PORUKA RADA: Ne razlikujemo se samo po izgledu i spolu, nego i prema tome kako se osjećamo. Svi su osjećaji bitni iako neki ponekad nisu ugodni.


POŠTUJEM I UVAŽAVAM RAZLIČITOST! 

Učenica 3. b razreda: Karmen Rohaček pod mentorstvom Ivane Grbac 

Osnovna škola Podmurvice, Rijeka

PORUKA RADA: Poštujem i uvažavam različitost. Svi imamo jednaka prava.


BALON PRIJATELJSTVA

Učenice 6. b razreda: Jana Klarić i Nina Roksandić pod mentorstvom Mire-Ankice Klarić

III. osnovna škola Bjelovar, Bjelovar 

PORUKA RADA: Balon prijateljstva odbija sva zla, a propušta samo dobro. Svatko od nas treba bar jedan takav balon da bi se osjećao sigurno i prihvaćeno. 


Srednja škola 

SVIJET U OKVIRIMA

Učenica 2. a razreda: Stella Špoljarić pod mentorstvom Nataše Vinković

Gimnazija Vukovar, Vukovar 

PORUKA RADA: Djelo kroz složenu ikonografiju, postavlja duboka pitanja o društvenim problemima i individualnoj ulozi u njihovom rješavanju, te poziva na promjenu. Čovjek s glavom televizora simbolizira ovisnost društva o tehnologiji i njezin utjecaj na nas, odvlačeći pažnju s bitnih informacija. Ova svinja koja stavlja ruž simbolizira izreku “lipstick on a pig” i problem tjelesne slike kod djevojaka. Polarni medvjed uz more prikazuje klimatske promjene i globalno zatopljenje, koje utječu na naš planet. Znak muškog i ženskog spola s upitnikom potiče na razmišljanje o rodnoj ravnopravnosti. Muškarac s pregačom i kuhačom simbolizira potrebu za oslobađanjem od stereotipnih uloga. Crna ovca reprezentira raznolikost i neprihvaćenost u društvu. Mala patkica simbolizira izobličenje djece od stresa i pritiska te njihovu krhkost. Portret vanzemaljca potiče na razmišljanje o različitim perspektivama. Pawn iz šaha simbolizira ulogu običnog puka u društvu. Broj lajkova i komentara podsjeća nas na opsesiju društvenim mrežama. Sat na pet do dvanaest upozorava nas na hitnost rješavanja problema. Djetelina i bubamara su simboli sreće i optimizma, a eksplozija pored kuće prikazuje stanje u nekim bliskim državama. Zlatni okvir s natpisom “Who are you” koji se nalazi u centru, potiče svakog pojedinca na razmišljanje o vlastitoj ulozi u svijetu.


ZNAK MIRA

Učenica 3. c razreda: Teuta Biškup pod mentorstvom Maje Marović 

XVI. gimnazija, Zagreb

PORUKA RADA: Mir u svijetu. Prema uzoru na umjetnika Banksy-ja napravila sam crtež djevojčice i dječaka koji se suočuju s problemima rata. Iza sebe imaju znak mira u komplementarnim bojama koje označavaju potpunjenost – dječak i djevojčica, žrtve rata, zajedno stvaraju mir.


LICE STVARNOSTI 

Učenica 4. b razreda: Nikol Golubić pod mentorstvom Aleksandre Hohnjec

Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar, Bjelovar 

PORUKA RADA: Stvarnost ne znači prilagođavati sebe tuđim standardima. Djelo prikazuje djevojku koja svoje pravo lice skriva pod lažnim maskama kako bi bila prihvatljivija u društvu. Ruke koje pokazuju prema njoj predstavljaju sve razloge zašto se želi “promijeniti” i sakriti svoje pravo ja. Ali jedina ruka koja ne pokazuje na nju prikazana je u boji jer to predstavlja ljude koji mogu vidjeti njezinu pravu boju i koji je prihvaćaju onakvom kakva ona uistinu jest.


MALI PRINC 

Učenica 4. e razreda: Maša Žilavčić pod mentorstvom Maje Marović 

XVI. gimnazija, Zagreb 

PORUKA RADA: Djeca su najveće blago ovoga svijeta, i upravo oni imaju moć promijeniti ga nabolje. Ne bore se mačevima i pištoljima, bijesom i nasiljem, već iskrenom nevinošću, ljubavlju i kreativnošću. Naoružan pastelom i okrunjen papirnatom krunom, dječak kao oličenje mladih naraštaja brani svoje oštećeno djetinjstvo te ustaje protiv amalgamata bijesa, pohlepe i okrutnosti u borbi za novi, bolji i pravedniji svijet. Oličenja bolesti, rata, korupcije, ovisnosti, manipulacije i smrti posustaju obasjana čistoćom duše Maloga Princa, personificirane istinske dječje dobrote i nevinosti. Iako se nekada čini kao da se protiv svijeta borimo drvenim bojicama i lijepim riječima, to su jedina oružja kojih se treba lačati, te su najbolje promjene uzrokovane najplemenitijim motivima, čistoćom i nevinosti čista srca.


ŠARENILO SVIJETA 

Učenica 3. b razreda: Elena Mochizuki pod mentorstvom Mirne Franc

Srednja škola Ban Josip Jelačić, Zaprešić

PORUKA RADA: Ovim sam radom htjela dokazati da među svima nama postoje razlike, vidljive i nevidljive, razlike koje trebamo naučiti prihvaćati i tolerirati. Iako su, na prvi pogled, likovi na crtežu predstavnici neke skupine, važno je bolje se zagledati u crtež i pronaći detalje koji otkrivaju ponešto o njihovim „nesavršenostima“, a ti detalji upravo čine „šarenilo svijeta“. Često viđam mržnju prema određenoj skupini ljudi, pogotovo na Internetu. Važno je da budemo svjesni da nismo svi isti, ali da svi jednako vrijedimo. Svijet bi bio ljepši kada bismo prihvaćali jedni druge, odnosno kada bismo se jednako, s poštovanjem, odnosili jedni prema drugima.

.

Oboji svijet slikom (strip)

Osnovna škola 

KAKO JE TO BITI BITI…?

Učenica 4. e razreda: Leda Korač pod mentorstvom Snježane Krezo

Osnovna škola Tituša Brezovačkog, Zagreb 

PORUKA RADA: Biti jedinstven, biti različit,  biti svoj!


Srednja škola 

ZAUSTAVIMO NASILJE MEĐU NAVIJAČKIM SKUPINAMA

Učenica 3. c razreda Helena Kravat pod mentorstvom Ane Zdjelarević

Gimnazija „Matija Mesić”, Slavonski Brod

PORUKA RADA: Ne isplati se izgubiti nešto tebi vrijedno zbog bezazlene svađe.

.

Oboji svijet Školski projekt 

Osnovna škola 

PRUŽIMO PODRŠKU DANAS ZA BOLJI SVIJET SUTRA 

Učenice 6. i 8. razreda: Ema Alibašić, Nina Batelić, Dora Ćakić, Leynah  Hevešević, Karla Koljanin, Dora Načinović,  Leonarda Peteani i Ema Šarić pod mentorstvom Jasmine Beloč i Ivane Griparić Fable

Osnovna škola „Ivo Lola Ribar” Labin, Labin 

PORUKA RADA: Pružimo podršku danas za bolji svijet sutra. Kada bi svatko od nas razmišljao o potrebama ranjivih skupina u društvu i učinio nešto da im se olakša svakodnevni život, svijet bi bio mnogo ljepše mjesto i svatko bi bio na dobitku. 


ZA ŽIVOT JE SVIJET BOLJI SADA, A ZA LJUDSKE ODNOSE JE BIO PRIJE… 

Učenici i učenice 5. a i 5. b razreda: Lucija Benazić, Nina Baf, Alexia Purić, Zora Radić i Leona Širol pod mentorstvom Marine Rade

Osnovna škola Vladimira Nazora Potpićan

PORUKA RADA: Intervjui s bakama i djedovima iznjedrili su usporedbu svijeta nekada i danas, a to je da je, kako je izjavila jedna od njihovih baka: „Za život je svijet bolji sada, a za ljudske odnose je bio prije…” Naše bake i djedovi su teškim radom u teškim vremenima stvorili  sve ono što imamo, a mi smo negdje putem zanemarili njegovati odnose koji iziskuju našu energiju, mnogo empatije, solidarnosti, međusobnog poštivanja i prihvaćanja različitosti.

.

Oboji svijet inovativnim idejama 

Osnovna škola 

ORIJENTACIJSKO TRČANJE I TOLERANCIJA SE VOLE 

Učenici i učenice 3. b razreda pod mentorstvom Antonije Katić

OŠ Vladimir Nazor, Čepin

PORUKA RADA: U igri, druženju, školi uvijek budi pažljiv i tolerantan te vodi brigu o drugima. Razmišljajući o problemima kojih smo svjesni da su oko nas, odlučili smo napraviti igru u kojoj bismo i druge osvijestili o istima. Orijentacijsko trčanje je jedna od igara gdje se zabavljamo, provodimo vrijeme u prirodi i na svježem zraku, te ponešto i naučimo i vježbamo i tijelo i um. Zato smo napravili pitanja za ovu igru kako bismo se uvijek podsjetili da ono što nas tišti možemo i promijeniti, te učiniti svijet boljim mjestom.


Srednja škola 

MAGAZIN OSJEĆAJA I ODNOSA 

Učenice i učenici 3. a razreda pod uredništvom učenika Leona Vidića i mentorstvom Snježane Kauzlarić

Gimnazija Nova Gradiška, Nova Gradiška 

PORUKA RADA: Magazin osjećaja i odnosa je rezultat školskog projekta Izražaj. Cilj projekta bio je osvještenje osjećaja mladih i usmjeravanja pažnje na toleranciju različitosti među svim dobima. Različitosti nas povezuju i stvaraju mjesto za nove kreativce i virtuoze. One nas pokreću u vremenu i daju nam smisao postojanja da ostvarimo ono što drugi nisu, da budemo bolji od drugih ili pak da damo značenje sebi. Ovaj projekt nastoji poticati ljude da izraze svoje osjećaje, da se ne boje tuđih mišljenja i da postanu ono što zapravo jesu.

.


Ovogodišnji Oboji svijet natječaj provodi se u sklopu projekta „Oboji svijet! – bojama ravnopravnosti”, uz financijsku podršku Grada Zagreba, Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo, Odjela za promicanje ljudskih prava i civilno društvo.
Ova web stranica zahtijeva kolačiće kako bi pružila sve mogućnosti. Korištenjem ove web stranice vi se slažete s pravilima njihove uporabe.